| کد خبر: 169493 |

◄ افزایش سرعت قطارها با تعویض ریل‌های راه‌آهن اراک

تابستان امسال به‌طور تقریبی حدود ۱۶ قطار مسافربری و ۴۰ قطار باربری از خطوط ریلی محدوده استان مرکزی تردد می‌کنند.

تین نیوز

تابستان امسال به‌طور تقریبی حدود ۱۶ قطار مسافربری و ۴۰ قطار باربری از خطوط ریلی محدوده استان مرکزی تردد می‌کنند. جلال‌الدین کوکنار، مدیرکل راه‌آهن اراک با اعلام این خبر گفت: مبدا و مقصد قطارهای مسافربری از تهران به جنوب ایران و شهرهای اهواز و خرمشهر، از سمت غرب کشور به مقصد ملایر، کرمانشاه و بالعکس از این منطقه ریلی عبور می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، کوکنار افزود: قطار کرمانشاه و ملایر به‌عنوان مبدا حرکت با مسیر عبور از خطوط ریلی استان مرکزی به مقصد تهران و مشهد حرکت‌دارند که درنتیجه برای شهر اراک هم روزانه یک رفت و یک برگشت به سمت مشهد مهیا می‌شود، برای حرکت قطارهای جنوب هم همین مسیر رفت‌وبرگشت وجود دارد.

مدیرکل راه‌آهن اراک تصریح کرد: فروش بلیت قطار به شکل آنلاین بوده و بلیت مسافرت‌های تابستانی قطار با مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی راه‌آهن قابل خریداری است.

او با اشاره به وضعیت بازسازی و فرسودگی خطوط ریلی در استان گفت: همه خطوط ریلی راه‌آهن استان بازسازی و از ریل U۳۳ به ریل R۶۰ تبدیل‌شده که درنتیجه به‌روزرسانی افزایش سرعت داریم.

مدیرکل راه‌آهن اراک خاطرنشان کرد: پیش از به‌روزرسانی خطوط ریلی سرعت حدود ۶۰‌کیلومتر در ساعت بوده که درحال‌حاضر به ۱۲۰ و ۱۴۰ کیلومتر در ساعت رسیده و افزایش بازسازی خطوط سبب شده که ساعات سفر کوتاه‌تر شود و برای مسافران آرامش و راحتی بیشتری را به‌دنبال داشته باشد.

کوکنار بابیان بازسازی سالن‌های مسافری گفت: درزمینه بازسازی سالن‌های مسافری با توجه به اینکه بخش‌خصوصی در این زمینه ورود کرده، راه‌آهن به این بخش متذکر شده که همه واگن‌ها با عمر ۳۰ سال را از رده و چرخه حرکت خارج کرده درنتیجه حال حاضر ناوگان مسافری ریلی از کیفیت بیشتری برخوردار شده است.

به‌دلیل صنعتی بودن منطقه اراک و استان مرکزی، راه‌آهن این منطقه ازنظر اقتصادی اهمیت بالایی دارد و به همین دلیل تردد قطارهای باری در این منطقه ریلی بیش از قطارهای مسافری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.