| کد خبر: 170599 |

◄ توسعه قطارهای حومه‌ای در اولویت است

مدیر پروژه قطارهای حومه‌ای شرکت راه‌آهن از توسعه قطارهای حومه‌ای به دو هزار کیلومتر خبر داد.

تین نیوز

مدیر پروژه قطارهای حومه‌ای شرکت راه‌آهن از توسعه قطارهای حومه‌ای به دو هزار کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی قمری گفت: شبکه ریلی حومه‌ای در اطراف کلان‌شهرها به دو هزار کیلومتر و تعداد سفرهای حومه‌ای در اطراف کلان‌شهرها به شش میلیون سفر افزایش‌یافته است.

او تصریح کرد: باوجود کمبود ناوگان از ابتدای امسال یازده رام قطار ریل باس به ناوگان قطارهای حومه‌ای اضافه‌شده است.

این مقام به سودآور نبودن ارائه خدمات قطارهای حومه‌ای در اطراف کلان‌شهرها  اشاره کرد و گفت: دولت با اختصاص یارانه زیان این بخش را تامین می‌کنند.

قمری گفت: ۳۵‌درصد سفر قطارهای حومه‌ای در کشور به تهران اختصاص دارد و سالیانه ۲.۵ میلیون سفر در اطراف پایتخت توسط قطارهای حومه‌ای انجام می‌شود.

مدیر پروژه قطارهای حومه‌ای درباره قطارهای حومه‌ای تهران گفت: دوخطه شدن مسیر تهران - ورامین - گرمسار در مراحل پایانی است و امید است امسال به بهره‌برداری برسد.

قمری تشریح کرد: با توجه به افزایش چهار برابری مسافران در مسیر تهران - پرند و تهران - پیشوا، حجم قطارها در مسیر تهران - پرند از پنج زوج قطار به ۱۴ زوج افزایش‌یافته است.

او اظهار داشت: قطارهای مسیر تهران - پیشوا - گرمسار از چهار به یازده زوج افزایش‌یافته و تعداد مسافران این مسیر نیز طی دو سال گذشته سه برابر شده است.

مدیر پروژه قطارهای حومه‌ای شرکت راه‌آهن یادآور شد: دوخطه شدن مسیر تهران - پرند و تهران - کرج - هشتگرد تا قزوین نیز در دست اقدام است.

او به سهم یک‌درصدی قطارهای حومه‌ای از سفرهای کشور اشاره کرد و گفت: توسعه این قطارهای در اطراف تهران، اصفهان، تبریز، قزوین، ساری و قائم‌شهر از اولویت‌های شرکت راه‌آهن به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.