| کد خبر: 168113 |

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی:

◄ قطار‌های حومه‌ای؛ تنها راهکار انتقال ترافیک شهرهای اقماری به کلان‌شهرها

شبکه قطارهای حومه‌ای باید دارای خصوصیات هشت‌گانه‌ای باشد که یکی از آنها گسترگی تا حد اتصال به نقاط اصلی و متنوع تقاضا در کلان‌شهر و شهرهای اطراف است.

تین نیوز

راهکار حل مشکل حمل‌ونقل از حومه شهرها به کلان‌شهرها طراحی پکیج قطارهای حومه‌‌ای است.

به گزارش تین‌نیوز، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب گفت: در این پکیج باید به‌طور همزمان پنج اقدام انجام شود که اولین آن راه‌اندازی سیستم گسترده ‌ای از قطارهای حومه‌ای به منظور اتصال شهرهای اقماری به کلان‌شهرهاست.

مهرداد تقی‌زاده افزود: دومین اقدام، ارایه سیستمی خاص با ویژگی‌های هشت‌گانه‌ توسط قطارهای حومه‌ای است در حدی که اکثریت بالایی از مردم علیرغم وجود آزادراه‌ها و دارا بودن خودروی شخصی سفرهای روزانه خود را با قطار حومه‌ای انجام دهند.

وی در یک فایل صوتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، افزود: این شبکه قطارهای حومه‌ای باید دارای خصوصیات هشت‌گانه‌ای باشد که یکی از آنها گسترnگی تا حد اتصال به نقاط اصلی و متنوع تقاضا در کلان‌شهر و شهرهای اطراف است.

او  سریع، منظم، قابل اطمینان و ایمن بودن را از دیگر دیگر ویژگی این شبکه دانست و اظهار کرد: این شبکه همچنین باید دارای ظرفیت کافی بوده و به شبکه حمل‌ونقل همگانی متصل و حتی‌الامکان تا نقاط مرکزی شهر پیش رونده باشد.

معاون وزیر راه ویژگی هشتم شبکه قطارهای حومه‌ای را اتصال به شبکه حمل‌ونقل همگانی درون شهری با ظرفیت و تنوع مسیرهای کافی ذکر کرد و گفت: مردم ما فرهنگ بسیار بالایی در استفاده از حمل‌ونقل عمومی دارند و دلیل این که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند این است که سیستم حمل‌ونقل عمومی ما در سیستم درون‌شهری و برون‌شهری آن‌قدر جذاب نیست که مردم علاقه‌مند به استفاده از آن باشند.

او در مورد اقدام بعدی که در راه‌اندازی پکیج قطارهای حومه‌‌ای باید انجام شود، خاطرنشان کرد: سومین اقدام؛ ایجاد شبکه حمل‌ونقل همگانی سریع، منظم، قابل اطمینان و گسترده درون شهری است به نحوی که اگر فردی خودروی شخصی خود را همراه نداشته باشد کوچکترین مشکلی در ارتباط با سفرهای روزانه درون‌شهری نداشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی چهارمین اقدام را متصل بودن سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری در نقاط متعدد و با سهولت بسیار مناسب برای استفاده‌کنندگان و با افزایش مستمر جذابیت و تسهیلات مربوطه دانست و در مورد پنجمین اقدام نیز گفت: کاهش جذابیت استفاده از خودروهای شخصی  اقدام بعدی است.

تقی‌زاده در توضیح این مطلب اظهار کرد: آزادراه‌ها و معابر برون شهری متصل به کلان‌شهرها صرفا باید با هزینه‌های بالای تردد، عوارض، کنترل دقیق تخلفات، نرخ بالای پارک خودرو در هر نقطه‌ای از شهر و پارکینگ‌های عمومی( غیر از پارک‌سوارها) ایجاد شوند به نحوی که علیرغم وجود چنین آزادراه‌هایی حداقل تردد در آن صورت گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.