| کد خبر: 162432 |

◄ مفاد تفاهم‌نامه احداث قطار حومه‌ای تهران-ملارد

تفاهم‌نامه احداث خط قطار حومه‌ای تهران-شهر قدس، شهریار، اندیشه و ملارد به امضا رسید.

تین نیوز

تفاهم‌نامه احداث خط قطار حومه‌ای تهران-شهر قدس، شهریار، اندیشه و ملارد به امضا رسید.

به گزارش تین‌نیوز، هدف اصلی از احداث خط قطار حومه‌ای تهران-شهر قدس، شهریار، اندیشه و ملارد پاسخ‌گو نبودن جاده‌های منتهی به شهرستان‌های مذکور به دلیل جمعیت زیاد و مجاورت با استان تهران است.

روزانه تعداد بسیاری از ساکنان شهرهای حومه‌ای به مقاصد مختلف که عموماً کاری است به تهران رفت‌وآمد می‌کنند که باعث  حجم زیاد تردد در جاده‌ها شده است.

تفاهم‌نامه احداث خط قطار حومه‌ای تهران-شهر قدس، شهریار، اندیشه و ملارد در جلسه‌ای با حضور حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، سعید محمدزاده  مدیرعامل شرکت راه‌آهن و محمدحسین مقیمی استاندار تهران  به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  احداث این قطار حومه‌ای بنا به درخواست ساکنان مناطق ذکرشده و  در راستای اهداف دولت و راهبردهای وزارت راه و شهرسازی مبنی بر توسعه حمل‌ونقل ریلی به شرح ذیل تنظیم شد:

۱) مطالعات مسیر  قطار حومه‌ای تهران و شهرهای مورداشاره به عهده شرکت راه‌آهن است.

۲)کریدور تهیه‌شده پس از تصویب در شورای ترافیک شهرستان‌های مربوط (به‌صورت مشترک) و شورای همتای استان به تأیید شورای عالی ترافیک خواهد رسید.

۳)شهرداری‌های واقع در مسیر نسبت به اخذ مصوبه شورای شهر و تملک و رفع معارضین کریدور اعلامی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند. ضمناً شهرداران مذکور طبق نقشه مصوب شرکت راه‌آهن نسبت به تأمین زمین و احداث ایستگاه شهر خود در مهلت زمانی مقرر اقدام می‌نمایند و یا اینکه پس از تأمین زمین هزینه ساخت را به شرکت راه‌آهن پرداخت خواهند کرد. ضمناً پروانه ساخت توسط شهرداری‌های مذکور به‌صورت رایگان برای شرکت راه‌آهن صادر خواهد شد. بدیهی است در طراحی ایستگاه‌ها الزامات شهرسازی ریل‌پایه جهت استفاده شهرداری‌های واقع در مسیر موردتوجه قرار می‌گیرد.

۴) تامین مالی این پروژه بر عهده شرکت راه‌آهن است.

۵)شرکت عمران شهر جدید اندیشه به جهت مشارکت در تأمین مالی پروژه در حد ۵۰ درصد برآورد اعلام شرکت راه‌آهن (تا اندیشه) از طریق تهاتر زمین و مستحدثات پس از اخذ مجوز لازم از مجمع، با موافقت مقام عالی وزارت اقدام خواهد کرد. ضمناً ناوگان جداگانه توسط شرکت راه‌آهن تأمین خواهد شد.

۶)استانداری تهران و فرمانداران تابعه  موظف به انجام همکاری‌های  در جهت اجرایی شدن تفاهم‌نامه احداث این قطار حومه‌ای هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.