| کد خبر: 142591 |

اهمیت توسعه همکاری ریلی ایران و آلمان

به تازگی شاهد سفر وزیر راه و شهرسازی به آلمان بودیم و در این سفر، گام‌هایی برای افزایش همکاری‌های ریلی با این کشور برداشته شده که به‌طور قطع همکاری مناسبی برای دو طرف خواهد بود.

تین نیوز

به تازگی شاهد سفر وزیر راه و شهرسازی به آلمان بودیم و در این سفر، گام‌هایی برای افزایش همکاری‌های ریلی با این کشور برداشته شده که به‌طور قطع همکاری مناسبی برای دو طرف خواهد بود.

به گزارش روزنامه گسترش تجارت، تجربه همکاری با شرکت‌های آلمانی در زمینه ریلی از ابتدای تاسیس راه‌آهن در ایران وجود داشته و در زمان‌هایی که این همکاری بیشتر بوده، خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی را شاهد بوده‌ایم. 

در سال‌های اخیر این همکاری در زمینه لکوموتیوسازی باعث ایجاد تحول خاصی در ناوگان ریلی شده است؛ از جمله در زمینه افزایش سرعت و دقت و کاهش خرابی‌های راه‌آهن و از همه مهم‌تر اشتغالزایی در زمینه صنایع تولیدی ناوگان ریلی. 

قرارداد تولید ۱۵۰ لکوموتیو مسافری زیمنس با ایران به نحو مطلوبی به پایان رسید و در این قرارداد مباحث انتقال فناوری و آموزش‌های مورد نیاز با مشاهده کامل خط تولید این محصولات در کارخانه زیمنس و همچنین حضور سوپروایزرهای با تجربه در ایران به‌طور بسیار مناسبی، کیفیت تولید این محصول را به حد لکوموتیو زیمنس رساند. بارها این کیفیت مورد تایید و تمجید مدیران زیمنس قرار گرفته است. 

این همکاری می‌توانست با شرکت‌های چینی اتفاق بیفتد که از نظر کیفی در سطح چندان مطلوبی نیستند. این مسئله موجب می‌شد سطح کیفی کارخانه لکوموتیوسازی تاسیس شده در ایران نیز در سطح کارخانه‌های چینی ایجاد شود اما درحال‌حاضر کیفیت محصول ایرانی در سطح محصولات اروپایی است که صاحب این صنایع هستند.

در نهایت نیز این تجربه‌ها و آموزش‌ها باعث طراحی و تولید لکوموتیو باری MAP۲۴ برای نخستین بار به طور کاملا بومی است که در نوع خود بی‌نظیر است. همچنین باید بر اهمیت بحث آموزش و انتقال فناوری در قراردادهای همکاری تاکید کرد که به‌طور قطع نباید به صورت نمایشی، بلکه به طور واقعی در نظر گرفته شود تا با ظرفیت‌های موجود از جمله تعداد بسیار زیاد مهندسان کشور، شاهد شکوفایی و طراحی محصولات جدیدتر و روزآمدتر و حتی رقابت با کشورهای تراز اول صنعتی باشیم.

محسن ابراهیمی - کارشناس ریلی

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.