| کد خبر: 140359 |

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس:

فرآیند مناقصه راه آهن گناباد به یونسی آغاز شده است

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس با بیان اینکه فرآیند مناقصه راه آهن گناباد به یونسی به طول 55 کیلومتر و با مبلغ 63 میلیارد تومان آغاز شده و با برگزاری این مناقصه، شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

تین نیوز

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس با بیان اینکه فرآیند مناقصه راه آهن گناباد به یونسی به طول 55 کیلومتر و با مبلغ 63 میلیارد تومان آغاز شده و با برگزاری این مناقصه، شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، حمید بنایی شب گذشته در نشست خبری در محل اقامتگاه بومگردی ادیب گناباد ، راه آهن را یکی از آرزوها و دغدغه های دیرینه مردم گناباد دانست و اظهار کرد: پروژه راه آهن شرق کشور که از سمت زاهدان آغاز و به خط ریلی یونسی وصل و تا مشهد ادامه دارد، به طول حدود 800 کیلومتر بوده و بیش از 800 میلیون تومان نیاز است تا این پروژه به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: متأسفانه این پروژه در بودجه 96 لحاظ نشده بود که با کمک رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس ، در ردیف بودجه 96 قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مردم به شایعات در خصوص فرودگاه گناباد توجه نکنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستون‌های ترمینال این فرودگاه به مساحت 4 هزار متر مربع نصب شده است.

بنایی افزود: تاکنون نیز مبلغ 10 میلیارد تومان نیز برای فنس کشی، اورژانس، ورودی و دیگر ساختمان های مورد نیاز این فرودگاه در نظر گرفته شده که پس از کسب نظر مشاور، فرایند مناقصه آن نیز برگزار خواهد شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: کلیه فرودگاه های در دست ساخت کشور در بودجه سالانه کشور نیست و در جدول پیوست بودجه قرار دارد.

وی فرودگاه را یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه گناباد دانست و تأکیدکرد: با جذب اعتبار 40 میلیاردتومان جهت فرودگاه گناباد، شاهد پرواز هواپیما در آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: 35 میلیارد تومان جهت اصلاح شبکه آبرسانی گناباد نیاز بوده که 10 میلیارد آن جذب شد و همچنین جهت شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان های گناباد و بجستان نیز 2 و نیم میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در بجستان 27 جایگاه برداشت آب وجود دارد که 500 میلیون تومان برای این کار اعتبار در نظر گرفته شده و برای رفع مشکل آب شهر یونسی نیز با جذب اعتبار 250 میلیون تومان و حفر چاه این مشکل تا 15 تا 20 سال دیگر حل می شود.

وی اضافه کرد: با تأمین اعتبار 20 میلیارد تومان ساختمان مجتمع آموزش عالی گناباد تا مهر 97 به طور کامل به بهره برداری می رسد؛ ضمن اینکه مبلغ 2 میلیارد تومان نیز جهت تأسیس خوابگاه این دانشگاه تأمین اعتبار شده که تا 15 روز دیگر مناقصه آن برگزار می گردد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در یک سال گذشته 15 میلیارد تومان به واحد های صنعتی گناباد تسهیلات پرداخت شده که باعث ایجاد 600 شغل شده است.

بنایی در ادامه گفت: با پیگیری های انجام شده مجوز کارخانه شیر بیدخت تمدید شده و با راه اندازی این کارخانه برای 300 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

وی همچنین گفت: کارخانه کاشی هستی برکت نیازمند 30 میلیارد تومان تسهیلات بوده که پس از بررسی بانک های کشور و مذاکره با آنها و ارائه طرح توجیهی، در نهایت از صندوق توسعه ملی با اختصاص این تسهیلات موافقت شده که پرداخت و ران اندازی این واحد صنعتی و تولیدی نیز حدود 400 نفر اشتغالزایی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های پی در پی باعث بیکاری بسیاری از مردم شده است، گفت: اگر کارخانه کاشی هستی برکت راه بیفتد تحول عظیمی در منطقه و به ویژه در شهر کاخک بوجود می آید.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور بیش از یک میلیون نفر در سال در شهر کاخک ، تصریح کرد: این شهر به لحاظ ییلاقی بودن و وجود امامزادگان واجب التعظیم ، ظرفیت بسیار بالایی داشته که باید به آن توجه کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.