| کد خبر: 137232 |

مناقصه راه آهن سراب در آستانه برگزاری است

یوسف داوودی در جمع مردم شهرستان سراب با بیان اینکه مشکل اساسی کشور اقتصاد و بیکاری است گزارشی از اقدامات یکساله خود در راستای رفع بیکاری و اقتصاد منطقه ,نفلین سینیت, سراب بافت, واحدهای تولیدی, مزرعه بادی و غیره ارائه داد.

تین نیوز

یوسف داوودی در جمع مردم شهرستان سراب با بیان اینکه مشکل اساسی کشور اقتصاد و بیکاری است گزارشی از اقدامات یکساله خود در راستای رفع بیکاری و اقتصاد منطقه ,نفلین سینیت, سراب بافت, واحدهای تولیدی, مزرعه بادی و غیره ارائه داد.

به گزارش  صدای سراب, یوسف داوودی در جمع مردم شهرستان سراب با بیان اینکه مشکل اقتصادی و بیکاری از مشکلات اساسی کشور هست اظهار داشت: آمارهای ارائه شده از بیکاری در کشور درست نیست ولی متوسط می توان گفت ۹ میلیون بیکار در کشور وجود دارد و بیش از ۴۰ درصد فارغ التحصیلان شغلی ندارند.

داوودی افزود: مشکل اقتصادی در آینده ممکن است به بحران سیاسی و اجتماعی تبدیل شود, همانطور که امروز بیش از ۳۰ درصد طلاق ها به علت بیکاری و مشکلات ناشی از بیکاری است.

نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی به مشکل قاچاق اشاره کرده و ابراز داشت: قاچاق ۱۲ میلیارد دلار از مبادی رسمی و ۲۰ میلیارد قاچاق از مبادی غیر رسمی باعث تعطیلی کارخانه ها شده و کمر تولید را شکسته است .

داوودی از افتتاح قریب الوقوع بیمارستان جدید سراب خبر داده و اظهار داشت: بیمارستان سراب در حال حاضر دارای ۲۲۰ تخت هست که هرتخت حدود سه و نیم میلیون تومان هزینه  برداشته است.

وی ادامه داد: این بیمارستان بزرگترین پروزه قبل و بعد از انقلاب است که در شهرستان به بهره برداری می رسدفلذا اهمیت ویژه ای داشته و بزرگترین خدمت در حوزه سلامت است.

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد خود در حوزه درمان با بیان اینکه ۴۲ میلیارد تومان در یک سال گذشته برای تجهیز این بیمارستان اختصاص یافته از تلاشهای وزیر بهداشت تقدیر در اوضاع اقتصادی فعلی کشور این موضوع در خور توجه هست.

نماینده سراب از پیگیری خود برای احداث دانشگاه پزشکی با سه دانشکده خبر داده و خاطرنشان کرد: بیمارستان قدیم به خوابگاه دانشجویی و اتاق های عمل این بیمارستان به اتاق های ویزه تخصصی چشم پزشکی تبدیل خواهند شد.

عضو مجمع نمایندگان استان با تاکید بر شفاف سازی در مورد استخدام در بیمارستان جدیالاحداث سراب از مجوز استخدام ۵ نفر هیئت علمی و پزشکان متخصص خبر داد که در شهریورماه صورت خواهد گرفت.

داوودی همچنین گفت ۳۰۰ پست سازمانی مصوب داریم که در حال مذاکره برای استخدام ۳۰۰پست هستیم و تصمیم بر این است که تمام استخدام ها با آزمون برگزار شود و تصمیم گرفتیم امتحان استخدامی  زیر نظر تهران برگزارشود تا شک و شبهه ای صورت نگیرد و در این راستا اجازه استخدام های سفارشی را نخواهم داد .

نماینده سراب ار تخصیص ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای مطالعه و شروع مناقصه راه آهن برای سراب خبرداده و ابرازداشت: با توجه به وجود نفلین سینیت در سراب راه آهن برای سراب یک مورد حیاتی است.

وی از صدور دستور وزارت برای روکش ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی و ساخت ۱۰۰ کیلومتر راه شوسه روستایی خبر داد که تقریبا می توان گفت مقداری معادل با کل راه های روستایی سراب هست.

عضو کمیسیون بودجه و تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به برخی حاشیه سازی ها در مورد اجرای مزرعه بادی در سراب گفت: سراب دارای ثروت عظیم از لحاظ زمین برای احداث مزرعه بادی است که در فضای ۸۲۰۰ هکتاری است و امکان نصب هزاران توربین در آن هست.

داوودی اظهار داشت: این زمین مورد استفاده کشاورزان و دامداران هست فلذا باید تولید الکتریک حاصل عاید منطقه شود و در خواست و  شرط هایی را در نظر گرفتیم که در صورت تحقق این شروط زمین را در اختیار  کشور خارجی قرار می دهیم .

وی ادامه داد: اختصاص ده درصد از عایدات این مزرعه بادی به شهرستان سراب, استخدام افراد بومی در این مزرعه, استفاده دامداران و کشاورزان از زمین های زیر توربین ها از جمله شروط مد نظر هست.

داوودی در پایان از عقد قرار داد قریب الوقوع نفلین سینیت, احداث ده سالن ورزشی در روستاها, تخصیص مبلغ قابل توجه به احداث مصلی و راه اندازی قریب الوقوع سراب بافت با برنامه ای دیگر و با نقشه های ترکیه خبر داد.

عضو مجمع نماینگان استان  از خدمات و تسهیلات کم سود دولت برای کشاورزان خبر داده و خاطرنشان کرد: تا صد میلیون تومان وام با سود چهار درصد برای کشاورزان از سوی دولت صادر شده است.

داوودی در پایان با گله از مدیران برخی بانک ها ابراز داشت: متاسفانه علی رغم اینکه دستور اعطای وام قرض الحسنه گرفتم و نامه آن را در اختیار مسئولین بانک ها قرار دادم برخی از این مدیران به دنبال جذب این تسهیلات نیستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یاشاسین دکتر داودی نماینده پرتلاش شهرستان سراب
    انشالله استان اردبیل هم به همین خط راه اهن سراب بپیونده

  • حمیددیندار 0 0

    باتشکر از دکتر داوود که‌ برای‌ وطن‌ مادریمان‌ زحمت‌ میکشد که‌باعث‌ رونق‌ اقتصادی‌ و گردش‌گری‌ میشود
    یاشاسین‌ترک‌اوغلی