| کد خبر: 136947 |

راه اندازی قطار تهران همدان هفته آینده

نشست کارگروه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید استان برگزار شد.

تین نیوز
نشست کارگروه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید استان برگزار شد.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان ، استاندار در این نشست با تبیین نقشه راه برای رونق تولید وتوسعه استان گفت : ایام جهش درتولید و توسعه اقتصادی فرا رسیده است. آقای نیکبخت با تاکید برهماهنگی و وحدت در استان افزود : 110 طرح قابل افتتاح با هزار میلیارد تومان هزینه در حوزه بهداشت ودرمان داریم که امیدواریم با حضور معاون اول رئیس جمهور این طرحها در تیرماه به بهره برداری برسد.
 
او همچنین از راه اندازی قطار تهران همدان هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد : قطار سه شنبه به مقصد مشهد راهی خواهد شد وتعدادی از خانوادههای شهدا وخبرنگاران عازم مشهد می شوند.
 
رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت هم گفت : تاکنون حدود هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی استان پرداخت شده است . آقای متین افزود : تاکنون 907 مصوبه داشته ایم که نیمی از آنها اجرایی شده است و140 مصوبه هم به دلیل عدم پیگیری یا انصراف افراد برزمین مانده است.
 
او همچنین از اختصاص 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات ملی برای بخش صنعت ومعدن خبر داد و گفت : این 30 هزار میلیارد تومان برای کل کشور است وصرفا برای سرمایه ثابت و نوسازی ماشین آلات و بازسازی تجهیزات می باشد که تاکنون 88 فقره در استان ثبت درخواست داشته ایم. مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی هم از اجرای طرح کارورزی برای تثبیت اشتغال خبر داد.
 
دکتر توصیفیان گفت : ثبت نام این طرح از ابتدای تیرماه آغاز شده است وفارغ التحصیلانی که کمتر از 5 سال از اخذ مدرکشان می گذرد می توانند ثبت نام کنند .
 
او افزود: 4 هزار و 860 نفر سهمیه استان همدان است و دولت سه نوع حمایت در نظر گرفته است ، نخست بیمه مسئولیت مدنی وحوادث ، پرداخت 6 ماه حقوق به مبلغ 310 هزار تومان و در صورتی که کار فرمایان افراد کاروز را استخدام کنند تا دو سال سهم بیمه کارگاهی را دولت پرداخت می کند .
 
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد :.هر کارگاه و یا کارفرما به ازای هر سه نفر شاغل می تواند یک کارورز جذب کند . او گفت : پیش بینی می شود 60 تا 70 درصد این افراد جذب شوند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.