| کد خبر: 133154 |

پیشرفت 80 درصدی طرح دوخطه کردن خطوط ریلی استان

استاندار یزد با اشاره به نقش دو خطه کردن خطوط ریلی استان در کاهش هزینه‌های حمل و نقل،‌ گفت: طرح دو خطه کردن خطوط ریلی استان 80 درصد پیشرفت داشته و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

استاندار یزد با اشاره به نقش دو خطه کردن خطوط ریلی استان در کاهش هزینه‌های حمل و نقل،‌ گفت: طرح دو خطه کردن خطوط ریلی استان 80 درصد پیشرفت داشته و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش ایسنا،  «سیدمحمد میرمحمدی» در اولین نشست توسعه صادرات غیرنفتی استان در سال 96، اظهار کرد: زیرساخت‌های صنعت در استان یزد با سرعت خوبی در حال پیشرفت است به‌ طوری‌که دوخطه کردن خطوط ریلی حمل‌ونقل در محدوده استان یزد تا 80 درصد پیشرفت داشته و تا پایان امسال از آن بهره‌برداری می‌شود.

 

وی کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل را یکی از ویژگی های دو خطه کردم خطوط ریلی استان دانست و بیان کرد: لازم است اتحادیه صادرکنندگان با داشتن آمار دقیق بتواند تصمیم‌گیری بهتری داشته باشد و دولت نیز در این راستا به ارائه تسهیلات بپردازد .

 

میرمحمدی افزود: درصورتی‌که در موضوع باربری کالاها خلاف قانون انجام می‌شود یا پورسانت‌های غیرمتعارف ردوبدل می‌شود باید طبق قانون برخورد شود نه این که نرخ باربری را افزایش دهیم تا بر تولید کشور و تولیدکننده که به حمل‌ونقل و باربری کالا نیاز دارد فشار مضاعف وارد شود .

 

استاندار یزد در ادامه با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: اگر گفته می‌شود 36 درصد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان فرسوده است باید پیگیری‌های لازم برای بهبود این وضعیت هرچه سریع‌تر انجام شود .

 

این مقام مسئول در مورد وضعیت جابه‌جایی پول با کشورهای خارجی خاطرنشان کرد: موضوع جابه‌جایی پول در خارج از کشور با برخی کشورها تا حدی حل‌شده است و برخی دیگر هم در حال پیگیری است.

 

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی سامانه حمل‌ و نقل، با توجه به رتبه خوب آی تی و آی سی تی استان یزد در کشور، مشکل خاصی نداریم فقط باید توسط مسئولان مربوطه استانی همت و این سامانه راه‌اندازی شود .

 

استاندار یزد در پایان بابیان این که شرکت در نمایشگاه‌های خارجی وسیله است نه هدف، تأکید کرد: درصورتی‌که تولیدکننده‌ای در نمایشگاه خارجی شرکت می‌کند باید قرارداد خارجی حاصل این اقدام باشد

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.