| کد خبر: 171685 |

یک کامیوندار با سابقه مطرح‌کرد:

◄ حمل بار ترانزیتی دیگر برای کامیوندار صرف ندارد

رانندگان در مسیرهای اروپایی و به‌خصوص اوکراین که خود بنده در این مسیر تردد دارم نمی‌توانند ارز موردنظر خود را تأمین کنند، گفت: از بخشنامه ارزی بانک مرکزی هم چیزی نصیب ما نشد و لااقل در استان ما(آذربایجان شرقی) این بخشنامه اجرا نمی‌شود.

تین نیوز

یک راننده کامیون و فعال ترانزیتی نسبت به افزایش هزینه‌های رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیرهای ترانزیتی هشدار داد.

محمدکاظم نیمه فروش راننده کامیون و فعال ترانزیتی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت:به دلیل شرایط حاکم بر بخش حمل کالای بین‌المللی میزان بار در این مسیر کاهش پیداکرده است ضمن اینکه افزایش هزینه‌ها انگیزه رانندگان ترانزیتی را کاهش داده است.

او دراین‌باره گفت: شرایط ارزی امکان تأمین هزینه‌های بین‌راهی رانندگان را سخت کرده است ضمن اینکه قیمت ارز مشخص نیست و ما حتی نمی‌توانیم از بازار آزاد، ارز موردنظر را تأمین کنیم.

نیمه‌فروش بابیان اینکه رانندگان در مسیرهای اروپایی و به‌خصوص اوکراین  نمی‌توانند ارز موردنظر خود را تأمین کنند، گفت: از بخشنامه ارزی بانک مرکزی هم چیزی نصیب ما نشد و لااقل در استان ما (آذربایجان شرقی) این بخشنامه اجرا نمی‌شود.

به گفته  این راننده کامیون هنوز ارزی که وعده آن داده‌شده است به رانندگان ترانزیت اختصاص پیدا نکرده است.

نیمه‌فروش گفت: حتی برای دریافت این ارز و با داشتن تمام مدارک موردنیاز به بانک‌ها در سطح شهر تبریز مراجعه کردیم اما موفق به تأمین ارز موردنیاز نشدیم.

این فعال ترانزیتی توضیح داد که پیش‌تر در مسیرهای اروپایی امکان تأمین ارز در مرز وجود داشت و ما می‌توانستیم در مرز بازرگان ارز مورد نظر را به‌صورت آزاد خریداری کنیم اما اکنون تأمین ارز به‌صورت آزاد قاچاق محسوب می شودو یا اینکه اصلاً فروشنده‌ای وجود ندارد.

نیمه‌فروش درعین‌حال از نحوه توزیع لاستیک نیز گلایه کرد و گفت: بحث لاستیک هم  وجود دارد و ما نتوانستیم لاستیک موردنظر را در سطح استان تأمین کنیم که نشان می‌دهد در توزیع لاستیک هم نظارتی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    یک معادله ساده
    کرایه مثلا بندر عباس عشق اباد 3000 دلار است !
    قرارداد های بین المللی همه با ارز رایج جهانی دلار یا یورو انجام خواهد شد
    یعنی همیشه 3000 دلار است !!!

    قبلا با دلار 3800 تومانی مثلا 11.400.000 تومان بوده است .
    الان با دلار ۱0.350 تومانی آیا کرایه 30 تا 32 میلیون تومان است ؟

    راننده ها و کامیون داران بروند پیدا کنند کرایه حمل کالای بین المللی کجا گم شده است ؟

    خائن اصلی شرکت حمل و نقل بین المللی که کامیون شما کایناژ اونه هست و شرکت ارائه دهنده بار !!!