| کد خبر: 163673 |

◄ چرا کسی پاسخگوی خانواده‌های رانندگان زندانی در کشورهای دیگر نیست؟

اگر رانندگان برای حمل موادمخدر پول گرفته‌اند پس این پول کجاست که تمامی این خانواده‌ها در خرج روزمره خود درمانده‌اند؟

تین نیوز

« وقتی کالای قاچاق را از ماشین راننده خارج می‌کنند راننده را متهم می‌دانند و فرض بر این است که راننده از قاچاق خبر داشته است. البته معمولاً رانندگان اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند اما ازنظر دستگاه قضائی وقتی کالا از ماشین راننده بیرون بیاید قاضی او را متهم می‌داند و اظهار بی‌اطلاعی از سوی راننده سند قابل قبولی برای قاضی نیست... ما به خانواده‌های این رانندگان می‌گوییم وقتی راننده قاچاق معامله می‌کرد و پول می‌گرفت شما باید در گام نخست به‌عنوان خانواده جلوی وقوع جرم را می‌گرفتید.»

به گزارش تین‌نیوز مطالب بالا بخشی از اظهارات حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، است که در گفتگو با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» در مورد وضعیت رانندگان زندانی گرفتار در بند دیگر کشورها عنوان کرده و با واکنش یک کاربر تین‌نیوز که از اعضای خانواده یکی از این رانندگان زندانی است مواجه شده.

محمد کاظم نیمه‌فروش در بخش نظرات کاربران این شبکه خبری نوشت: متاسفانه با خواندن نظرات ایشان به راحتی می‌توان با نوع نگاهی که مسئولان مربوطه به این موضوع دارند آشنا و متوجه شد آنان به هیچ‌وجه قبول ندارند که راننده علم غیب ندارد و چشمانش مجهز به اشعه ایکس نیست و دستگاه‌های آنالیز و کشف موادمخدر هم همراه ندارد که کلیه بارهای صادراتی را به جای گمرک و پلیس و هر سازمان مسئول دیگری کنترل نماید تا بداند که داخلش موادمخدر هست یا خیر.

این کاربر تین‌نیوز خاطرنشان کرد: گویا هضم موضوع بی‌اطلاعی و بی‌گناهی رانندگان برای مسئولان خیلی سخت است که فقط تکرار می‌کنند که امکان ندارد راننده از موضوع بی‌خبر باشد و خانواده این رانندگان بی‌گناه گرفتار را نصیحت می‌کنند که قبل از گرفتن پول برای حمل موادمخدر، جلویشان را می‌گرفتید.

نیمه‌فروش افزود: در مورد این ادعا پرسش این است که اگر رانندگان برای حمل مواد مخدر پول گرفته‌اند پس این پول کجاست که تمامی این خانواده‌ها در خرج روزمره خود درمانده‌اند؟ حتی با فرض صحیح بودن این ادعا که راننده از موضوع اطلاع داشته است آیا هیچ کس صدها کیلو هروئین را به صورت صلواتی یا در مقابل دریافت مبالغ جزئی حمل می‌کند؟

این کاربر تین‌نیوز و عضو خانواده یکی از رانندگان گرفتار، اظهار کرد: برای حمل این مقادیر کلان مواد مخدر که ارزش چند ده میلیون یوروئی در اروپا دارند حداقل بالاتر از 200 یا  300 میلیون تومان دستمزد می‌گیرند حال اگر رانندگان چنین پول‌هایی دریافت کرده‌اند این مقدار پول را که نمی‌شود درون گونی و روی کولمان این‌ور و آن‌ور ببریم تا کسی متوجه‌اش نشوند، بلکه حتما باید در حسابی در بانکی باشد که برای مراکز مربوطه با وارد کردن مشخصات راننده گرفتار یا افراد خانواده‌اش نه تنها کنترل وضعیت حساب‌های بانکی که دسترسی به تمامی اطلاعات زندگی شخصی فرد هم، کار دشواری نیست.

نیمه‌فروش با طرح این پرسش که آیا کسی مبلغ چشمگیر پولی در حساب‌های این رانندگان یا خانواده‌شان پیدا کرده که این چنین آشکار تهمت چنین بزرگی به آنان وارد می‌شود، اظهار کرد: از کجا با این قاطعیت نتیجه‌گیری شده است که تمامی این رانندگان از این خلاف بزرگ خبر داشته‌ و پول گرفته‌ و این مواد قاچاق را حمل کرده‌اند؟

وی گفت: چون خانواده این رانندگان بی‌گناه گرفتار در زندان‌های غربت؛ بی‌پناه و بی‌کس و بی‌پول هستند که حتی خیلی‌هایمان امکان گرفتن وکیل یا دیدار با عزیزان‌شان را هم ندارند و حتی بسیاری از این خانواده‌ها در خرج زندگی خود درمانده‌اند، باید با انواع و اقسام گفته‌ها به آنان و خانواده‌هایشان تهمت زده و توهین شود؟

این عضو خانواده یکی از رانندگان گرفتار در کشورهای خارجی، خاطرنشان کرد: تا حالا چندین مرتبه به مسئولان مربوطه مراجعه کرده و نامه جمعی یا شکوائیه فردی ارایه داده‌ایم اما دریغ از یک جواب منطقی یا اقدام موثر.

نیمه‌فروش با بیان‌این‌که در مراجعه به مسئولان به آنها گفته شده که این مشکل شخصی رانندگان است که باید بار را قبل از حمل، خودشان کنترل می‌کردند، گفت: یعنی باید راننده خودش مثلا 2300 کارتن کشمش یا خرما یا قوطی آرد سوخاری و رب و... را دانه دانه باز و داخلشان را نگاه می‌کرد که ببیند داخلش مواد هست یا نه!؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.