| کد خبر: 165119 |

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی:

◄ شیوه تأمین و مقدار ارز رانندگان ترانزیتی به بانک‌ها ابلاغ شد

طبق بخشنامه‌ای که از سوی دولت به بانک‌ها ارسال‌شده است برای رانندگان ترانزیتی برای هر سفر تا 2000 یورو ارز اختصاص‌یافته است که دریافت این مقدار ارز از بانک مستلزم ارائه مدارکی از جمله گذرنامه، دفترچه خروج، پروانه خروج موقت کامیون، گواهینامه بین‌المللی و همچنین ویزای رانندگان است.

تین نیوز

رییس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی استان خراسان رضوی خبر داد که با صلاحدید بانک مرکزی برای رانندگان ترانزیتی برای هر سفر تا 2000 یورو ارز اختصاص‌یافته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز احمد زمانیان یزدی رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی استان خراسان رضوی از برگزاری جلسه بخش خصوصی شرکت‌های استان خراسان رضوی با بانک‌ها به‌منظور طریقه تخصیص ارز  در روز گذشته خبر داد.

زمانیان یزدی بابیان اینکه در این جلسه مشکلات بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و میزان ارز موردنیاز رانندگان مسیرهای ترانزیتی را بیان کردیم، گفت: بااین‌حال طبق بخشنامه‌ای که از سوی دولت به بانک‌ها ارسال‌شده است برای رانندگان ترانزیتی برای هر سفر تا 2000 یورو ارز اختصاص‌یافته است که دریافت این مقدار ارز از بانک مستلزم ارائه مدارکی از جمله گذرنامه، دفترچه خروج، پروانه خروج موقت کامیون، گواهینامه بین‌المللی و همچنین ویزای رانندگان است.

زمانیان در خصوص  مشکلات بخشنامه قرائت‌شده در این جلسه نیز، گفت: اکثر رانندگان در مبادی خروجی و مرزها ارز خود را تأمین می‌کنند و حتماً این تأمین ارز باید توسط بانک‌های شهرهای خروجی صورت گیرد ضمن اینکه تکمیل کردن مدارک عنوان‌شده در اکثر موارد بسیار زمان‌بر است و لازم به ذکر است که راهنامه بین‌المللی به هیچ عنوان توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهر نمی‌شود و تنها یک کد رهگیری است که در راهنامه درج می‌شود.

وی ادامه داد: لذا با توجه به ایراداتی که بیان شد مقرر شد تا انجمن تمامی جوانب را سنجیده و موارد بررسی‌شده را در اسرع وقت به استانداری ارسال تا به مراجع ذیصلاح منعکس شود و تغییرات لازم داده شود.

زمانیان یزدی ادامه داد: همچنین به‌منظور بررسی دقیق‌تر این موضوع مقرر شد تا جلسه‌ای بین انجمن و مدیران بانک‌ها برگزار شد تا موارد و مشکلات در این خصوص کارشناسی‌تر حل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.