| کد خبر: 205272 |

◄ تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و سازمان تاکسی‌رانی امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و سازمان تاکسی‌رانی ظهر امروز (21 بهمن‌ماه) در محل سازمان تاکسیرانی منعقد شد.

تین نیوز

 تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و سازمان تاکسی‌رانی ظهر امروز (21 بهمن‌ماه)  در محل سازمان تاکسیرانی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ابتدای این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن 22 بهمن عنوان کرد: با برگزاری چندین جلسه مشترک کارشناسی بین تیم‌های سازمان تاکسی‌رانی تهران و اداره کل کمیته امداد شهر تهران، تصمیم به عقد تفاهم‌نامه مشترک گرفته شد این در حالی است که در گذشته فعالیت مشترک ما با کمیته امداد در جریان بود اما برخی از سرفصل‌های جدید در قالب یک تفاهم‌نامه تنظیم کردیم تا فعالیت‌ها و همکاری‌ها را گسترش دهیم.

او در ادامه در خصوص سرفصل‌های این موافقت‌نامه توضیح داد: جامعه بزرگی از شهروندان تهران که در حدود 100 هزار نفر تاکسیران به صورت راننده اصلی و کمکی در ناوگان تاکسیرانی مشغول کار هستند که اگر ما خانواده 4 نفر به صورت متوسط در نظر بگیریم تقریباً 400 هزار نفر به طور مستقیم به این سازمان متصل هستند.

قنادان تصریح کرد: در بین این مجموعه که یکی از بزرگ‌ترین پیکره‌های اجتماعی شهری تشکیل می‌دهد انواع مختلفی از مسائل اجتماعی وجود دارد، که یکی از مسائلی که ما در چند وقت گذشته با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم این بوده است که برخی از این خانواده‌های تاکسیران سرپرست خود را از دست می‌دهد که متأسفانه در معرض برخی از آسیب‌ها قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: برای اینکه ما از خانواده این تاکسیرانان حمایت شود برنامه‌های خود را سازمان‌دهی کرده ایم که یکی از محورهای مهمی که در این موافقت‌نامه برای اجرای آن زمینه‌سازی خواهد شد تأسیس مرکز نیکوکاری سازمان تاکسیرانی زیرمجموعه کمیته امداد امام است که ما از اعضای تاکسیران برای هیات امنای این مرکز نیکوکاری استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در روز بیش از 4 میلیون نفر-سفر در تاکسی‌ها انجام می‌شود و این آمار بسیار بزرگی است؛ ما با استفاده از این ظرفیت امکان کمک مسافران و حتی تاکسیرانان در تاکسی‌ها برای فعالیت نیکوکاری و پرداخت صدقه فراهم خواهد شد.

قنادان ادامه داد:  مددجویانی که از سمت کمیته امداد به ما معرفی شوند با وام اشتغال‌زایی که از سمت کمیته امداد تامین می‌شود؛ در سازمان تاکسیرانی زمینه‌ اشتغال آن‌ها را فراهم خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: اشتغال پایدار یکی از بحث های بسیار مهم است از همین رو یکی از حوزه هایی که میتواند این مهم را برای ما محقق کند سازمان تاکسیرانی است.

پرپنجی اظهار داشت: صد هزار تاکسیران به‌علاوه 4 میلیون مسافری که جابه‌جا می‌شوند می‌تواند برای گسترش فرهنگ نیکوکاری در سطح استان تهران بسیار اثربخش باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: کیمته امداد به دنبال این است که با افزایش مراکز نیکوکاری بتواند کار مردم را به دست مردم بسپارد از همین رو تا کنون حدود 240 مرکز نیکوکاری را ایجاده کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.