| کد خبر: 190852 |

گلایه‌های تاکسیرانان در روز تاکسیرانی

تعدادی از رانندگان تاکسی به مناسبت روز تاکسیرانی در نشستی به بیان مشکلات و دغدغه‌های‌شان پرداختند. دغدغه‌هایی که معتقدند بخش اعظم آن به سوءمدیریت مدیران سازمان تاکسیرانی و مدیریت شهری بر می‌گردد.

تین نیوز

تعدادی از رانندگان تاکسی به مناسبت روز تاکسیرانی در نشستی به بیان مشکلات و دغدغه‌های‌شان پرداختند. دغدغه‌هایی که معتقدند بخش اعظم آن به سوءمدیریت مدیران سازمان تاکسیرانی و مدیریت شهری بر می‌گردد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد، تاجبخش محمدی، عضو هیات‌مدیره انجمن تاکسیرانان تهران با انتقاد از بی‌توجهی‌های نهادهای متولی و به خصوص سازمان تاکسیرانی نسبت به حقوق رانندگان تاکسی گفت: سکوت و نادیده شدن تمام واقعیت‌های تلخ جامعه توسط مسوولان حمل و نقل عمومی شهری و خصوصا سازمان‌هایی که مدیریت و نظارت بر امور تاکسیرانان را بر عهده دارند، باعث شده تا پدیده شوم مسافرکشان پلاک شخصی تحت عنوان تاکسی خود را معرفی کنند و این مساله گاهی حوادث تلخی را برای مردم به همراه دارد.

او در ادامه به فعالیت شرکت‌های مسافربری اینترنتی پلاک شخصی اشاره کرد و گفت: برخی رانندگان این شرکت‌ها در کنار خیابان ثبت‌نام می‌شوند و برای جذب راننده بیشتر مشوق‌های مالی نیز لحاظ می‌شود مانند پرداخت 500 هزار تومانی برای جذب هر راننده پلاک شخصی. حالا این سوال مطرح است که ثبت‌نام یک راننده مسافربر پلاک شخصی چه شباهتی با تاکسی رسمی و قانونی دارد که هر دو باید با عنوان تاکسی خطاب شوند؟!

او با طرح ابعاد دیگری از این مساله گفت: هر تخلف احتمالی از سوی رانندگان تاکسی می‌تواند در اسرع وقت موجب لغو مجوز و پروانه کاری آنها شود در صورتی که برای سایر مسافربرها اینچنین نیست. بنابراین ما تاکسیرانان رسمی و قانونی صراحتا تاکید می‌کنیم نه تنها با تکنولوژی جدید در حمل و نقل عمومی راضی نیستیم بلکه با شدت از اجرای آن استقبال می‌کنیم چرا که توسعه حمل و نقل عمومی خواسته همه ما است و معتقدیم این فعالیت‌ها باید نظام‌مند و قانونی باشد و یک سازمان بر آن نظارت کند.

عضو هیات‌مدیره انجمن تاکسیرانان تهران ضمن انتقاد از مدیریت سازمان تاکسیرانی بر تاکسی‌های قانونی پایتخت گفت: گاهی به تاکسیران‌ها زور گفته می‌شود و مطالبات و نظرات ما را نمی‌پرسند و تاکنون 160 نامه در انجمن تاکسیرانی به سازمان مربوطه داشته‌ایم.

محمدی با اشاره به اینکه در این انجمن بیش از 2 هزار راننده تاکسی عضو هستند به بیمه تاکسیرانان اشاره کرده و گفت: ‌در سال 92 قانونی تصویب شد که 50 درصد هزینه بیمه را دولت و 50 درصد دیگر را رانندگان تاکسی پرداخت کنند و این مساله موجب خوشحالی 476 هزار راننده تاکسی در کشور شد ولی مدت پس از اجرای آن امکان بیمه شدن افراد جدید نبود و یا اگر راننده‌ای برای مدت کوتاهی بیمه آن قطع می‌شد، امکان وصل مجدد آن وجود نداشت.

عضو هیات‌مدیره انجمن تاکسیرانان تهران گفت: بر اساس قانون هوای پاک قرار شد که تاکسی‌های پایتخت نوسازی شود ولی 4 سال است که 17 هزار تاکسیران منتظر دریافت تاکسی‌های نو هستند. حتی برخی نقدا پول تهیه کرده ولی هیچ خودرویی در اختیارشان قرار نگرفته است.

محمدی در مورد نوع جریمه توسط بازرسان سازمان تاکسیرانی برای رانندگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاهی بی‌انصافی‌های زیادی درحق رانندگان تاکسیران انجام می‌گیرد. به طور مثال در زمینه برچسب‌گذاری اگر راننده تاکسی در این زمینه تاخیری داشت بازرس تاکسیرانی جریمه اعمال می‌کرد و گاهی نیز توقیف تاکسی صورت می‌گرفت در صورتی که بر اساس ماده 523 تا 528 قانون توقیف تاکسی امکان‌پذیر نیست مگر در شرایط خاص و آن هم اگر با حکم قاضی باشد بنابراین نظارت‌های اعمال شده بر تاکسی‌ها در حال حاضر تنها از طریق ارعاب است.

او در ادامه با اشاره به اینکه 700 راننده تاکسی زن در تهران مشغول فعالیت هستند، گفت: این همکاران ما نیز با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند و اقدامات لازم حمایتی از آنها تا کنون صورت نگرفته و جا دارد که مسوولان اقدامات موثری در این زمینه انجام دهند.

عضو هیات‌مدیره انجمن تاکسیرانان تهران با تاکید بر اینکه بر اساس قانون حمل و نقل مسافر با پلاک شخصی ممنوع است و 30 هزار تومان جریمه دارد، گفت: ‌ولی با این حال، متاسفانه پلیس این قانون را اعمال نمی‌کند و معتقد به دلیل گرفتاری مردم در شرایط اقتصادی نباید سخت گرفت در حالی که این مساله اجحاف بر فعالیت تاکسیرانان به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه شورای شهری‌ها متاسفانه از مسائل شهری و مشکلات شهروندان آگاهی زیادی ندارند، گفت: به طور مثال در شورای قبل تعداد زیادی ورزشکار و هنرمند شورای شهر بودند و الان همه سیاسی هستند و از طرفی پایتخت دو سال شهردار نداشت و درد ما نبود مدیریت است و سازمان‌های حمایتی باید اقدامات لازم را برای تاکسیرانان انجام دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.