| کد خبر: 161084 |

◄ توسعه خط 4 مترو از سر گرفته می‌شود

پروژه توسعه غربی خط 4 مترو تهران که از چندی پیش به دلیل بروز برخی مشکلات متوقف‌شده بود، به‌زودی از سر گرفته خواهد شد تا شهروندان تهرانی و به‌خصوص اهالی منطقه 5 از این امکان حمل‌ونقلی بیشتر بهره‌مند شوند.

تین نیوز

پروژه توسعه غربی خط 4 مترو تهران که از چندی پیش به دلیل بروز برخی مشکلات متوقف‌شده بود، به‌زودی از سر گرفته خواهد شد تا شهروندان تهرانی و به‌خصوص اهالی منطقه 5 از این امکان حمل‌ونقلی بیشتر بهره‌مند شوند.

به گزارش تین‌نیوز، طبق توافقی که اخیراً بین شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با پیمانکار احداث مسیر و ایستگاه‌های پروژه توسعه غربی خط 4 صورت گرفت، قرار بر این شد تا از اواخر بهمن‌ماه کار ساخت این بخش از خط پر تقاضای سفر 4 مجدداً در دستور کار قرار گیرد.

در صورت اتمام پروژه مذکور، 4 ایستگاه ارم سبز (اکباتان)، خیابان پروانه، آیت‌الله کاشانی و چهابارغ که2 ایستگاه آخری در محدوده خیابان جنت‌آباد قرار دارند، به همراه حدود 5 کیلومتر مسیر به خط 4 اضافه خواهد شد. ایستگاه چهارباغ که به‌صورت جزیره‌ای ساخته خواهد شد و در فرادست بزرگراه حکیم قرار دارد، با خط 6 مترو تقاطع دارد و همین امر به تسهیل تردد مسافران محدوده مذکور کمک خواهد کرد.

البته در حال حاضر در ایستگاه ارم سبز فرآیند بارگیری مسافر از طریق خط 5 مترو انجام می‌شود اما از خط 4 هیچ‌گونه دسترسی به ایستگاه مذکور وجود ندارد ؛ ضمن اینکه بخشی از ایستگاه خیابان پروانه شامل یک طبقه از آن نیز تا به امروز احداث‌شده است.

توسعه غربی خط 4 مترو، به میزان قابل‌توجهی مسافران بخش غربی پایتخت را در دستیابی به این امکان حمل‌ونقلی یاری رسانده و همچنین خط 4 را به بهره‌وری حداکثری نزدیک خواهد ساخت.

خط ۴ مترو تهران با ۳+۱۹ ایستگاه به طول ۲۱ کیلومتر است. این خط از ایستگاه ارم سبز واقع در بلوار فردوس انتها خیابان شقایق جنوبی در غرب تهران شروع و در ایستگاه شهید کلاهدوز واقع در انتهای خیابان پیروزی بزرگراه دوران در شرق تهران به پایان می‌رسد.

خط ۴ در میدان شهدا با خط در حال احداث شش، در ایستگاه دروازه شمیران با خط دو، در ایستگاه دروازه دولت با خط یک، در ایستگاه تئاتر شهر با خط سه، در ایستگاه توحید و مجدداً در ایستگاه شادمان با خط دو تقاطع دارد و بخش عمده‌ای از آن از زیر خیابان انقلاب و خیابان آزادی می‌گذرد.

از خط ۴ در ایستگاه متروی بیمه، انشعابی به طول ۲/۵ کیلومتر گرفته‌شده و به سمت فرودگاه مهرآباد می‌رود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.