| کد خبر: 5901 |

نارضایتی تاکسی داران از عدم افزایش نرخ کرایه‌ها / درخواست ویژه از مسئولان تاکسیرانی

تین نیوز | با افزایش قیمت حامل‌های انرژی قیمت هر لیتر بنزین آزاد از لیتری 700 تومان به 1000 تومان افزایش پیدا کرد و این مسأله سبب شد تا برخی رانندگان تاکسی با توجه به ممنوعیت بالا بردن نرخ کرایه، اشتیاقی به حمل و نقل مسافران نداشته باشند.
 
با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قیمت هر لیتر بنزین آزاد از لیتری 700 تومان به 1000 تومان افزایش پیدا کرد و این مسأله سبب شد تا برخی رانندگان تاکسی با توجه به ممنوعیت بالا بردن نرخ کرایه، اشتیاقی به حمل و نقل مسافران نداشته باشند.
 
برخی شهروندان با  اشاره به حضور برخی رانندگان متعهد در ایستگاه‌های تاکسی برای جابجایی مسافران از کمبود تاکسی در برخی ایستگاه ها گلایه کردند و بیان داشتند: در این چند روز گذشته ساعات عبور و مرور تاکسی‌های در برخی شهرستان ها نظیر پاکدشت کاهش یافته است و بعضا دیده می‌شود شهروندان برای رسیدن به مقصد، مدت طولانی را در ایستگاه‌ها می‌مانند تا تاکسی مورد نظر وارد خط شود.
 
رانندگان تاکسی در جنوبشرق استان تهران در گفتگوهای جداگانه با انتقاد از ممنوعیت افزایش نرخ کرایه، این مسأله را به ضرر قشر زحمت کش تاکسی دار می دانند و معتقد هستند که باید هر چه سریعتر مسئولان مربوطه در این زمینه تدبیری بیاندیشند.
 
افزایش هزینه‌ها رانندگان تاکسی را نگران کرده است
حسین محمدی اظهار داشت: در راستای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کرد اما در این زمینه هیچ امتیاز خاصی به تاکسی داران تعلق نگرفت.
 
این راننده تاکسی افزود: در حالی که قیمت بنزین و گاز طبیعی افزایش چشمگیری یافته است اما مسئولان اعلام می کنند که تاکسی داران فعلا اجازه افزایش قیمت ندارند که این مسأله متاسفانه باعث از بین رفتن انگیزه رانندگان تاکسی شده است.
 
وی ادامه داد: اکنون برخی لوازم و قطعات ماشین گران شده است به طوری که اکنون هر جفت لاستیک اتومبیل با افزایش قیمت حامل‌های انرژی با افزایش قیمت روبرو شده است و این به ضرر رانندگان تاکسی است.
 
محمدی اضافه کرد: از طرف دیگر قیمت بیمه‌های شخص ثالث نیز افزایش بی رویه ای پیدا کرده است و رانندگان تاکسی مجبور هستند تا برای دریافت یک الحاقیه مبالغی از 50 تا 150 هزار تومان را به شرکت های بیمه گر بپردازند و این مسأله رانندگان را نگران کرده است.
 
وی بیان داشت: با اعلام قیمت حامل‌های انرژی تفاوتی در قیمت سوخت وسایل نقلیه عمومی و شخصی مشاهده نمی‌شود و در این شرایط هیچگونه ارتقای فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در پی نخواهد داشت و مسئولان باید برای این امر چاره‌ای بیندیشند.
 
شورای شهر و فرمانداری با افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها موافق نکرده‌است
این درحالیست که مدیرعامل تاکسیرانی ورامین اعلام کرد: با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت بنزین، پیشنهاد افزایش 25 تا 35 درصدی کرایه تاکسی از سوی سازمان تاکسیرانی به شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان ورامین ارائه شده است که در صورت تصویب به صورت رسمی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
 
سید مهدی حسینی نسب افزود: با آغاز اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت سوخت، احتمال افزایش کرایه در برخی از خطوط تاکسیرانی وجود دارد ولی تاکنون شورای اسلامی و فرمانداری ورامین پیشنهاد این سازمان مبنی بر افزایش نرخ کرایه را تصویب نکرده است.
 
وی بیان داشت: گشتهای مشترک اداره تعزیرات حکومتی و سازمان تاکسیرانی به طور مستمر بر فعالیت تاکسی های درون شهری و برون شهری شهرستان ورامین نظارت دارند و نحوه خدمت رسانی آنان به شهروندان را مورد ارزیابی قرار می دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فریبرز 0 0

    مسولین طوری با افزایش کرایه تاکسی برخورد میکنند، که گویا این قشر در کره مریخ زندگی میکنند، و نه در کره زمین و ایران! ما هم انسان هستیم و اهل همین کشوریم. این تورمها هم ارتباط مستقیم با زندگی ما دارند. پس چرا باید درآمد ما سیر نزولی نسبت به هزینه ها داشته باشد!!!!!!!!!