| کد خبر: 52032 |

ترخیص کالا در گمرکات استان بوشهر تسریع می‌یابد

تین نیوز | مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: با اجرای طرح جامع گمرکات استان بوشهر ضمن اینکه سامانه اظهار از راه دور و برنامه زمان‌بندی اجرایی می‌شود ترخیص کالا تسریع می‌یابد.
 
احمد پورحیدر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای 13 گمرک فعال است، اظهار داشت: از 13 گمرک استان بوشهر 10 گمرک در حوزه ملوانی فعالیت دارند که نقش مهم گمرکات استان بوشهر در اقتصاد خانوارها و جامعه نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه ارتزاق بیشترمردم ساحل نشین استان بوشهر با دریا و دریانوردی است، بیان کرد: ساحل نشینان استان بوشهر با تجارت دریایی به‌ویژه حوزه ملوانی آشنایی کامل دارند که این مهم نشان از فعالیت‌های مردم ساحل‌نشین در حوزه تجارت دریایی است.
 
مدیرکل گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه گمرک بوشهر سومین گمرک بزرگ کشور است تصریح کرد: طرح جامع در گمرک بوشهر اجرا شده که نقش مهمی در ترخیص سریع کالا با فعال شدن سامانه اظهار از راه دور، مسیر اظهارنامه، برنامه زمان‌بندی، تبیین سیستم ارزش گمرک، پرداخت اینترنتی و صورت پرداخت اینترنتی دارد.
 
وی افزود: با الکترونیکی شدن سامانه‌های گمرکی، روند صادرات و واردات کالا تسهیل و تسریع شده و در نهایت سبب افزایش ارزش افزوده کالاها می‌شود که این روند امسال با سرعت بیشتری در همه گمرک‌ها ادامه می‌یابد.
 
پورحیدر با بیان اینکه گمرکات استان بوشهر به تجهیزات لازم ترخیص کالا مجهز هستند بیان کرد: برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به ترخیص‌‌اران، بازرگانان، ملوانان و دست‌اندرکاران فعالیت تجاری دریایی طرح برون سپاری مدیریت بخش‌های گمرک اجرایی شده است.
 
وی از برون سپاری مدیریت اداره باسکول‌های گمرکات استان بوشهر به بخش خصوصی خبرداد و افزود: اکنون 10 باسکول در گمرکات استان بوشهر فعال است که عملیات برون سپاری به بخش خصوصی اجرا شده است.
 
مدیرکل گمرکات استان بوشهر با اشاره به اینکه چهارمین باسکول 60 تنی گمرک بندر بوشهر راه‌اندازی شده است گفت: برون سپاری برخی از فعالیت‌ها در راستای اصل 44 قانون اساسی از جمله برنامه‌های گمرک استان بوشهر است.
 
پورحیدر بیان کرد: همه این برنامه‌ها با هدف روان‌سازی و تسهیل در امر تجارت خارجی اجرا می‌شود.
 
وی گفت: در راستای برون سپاری فعالیت‌های گمرک بوشهر تعاونی کارکنان گمرک مدیریت اداره باسکول‌ها برعهده گرفته است.
 

 
 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.