| کد خبر: 50864 |

عضو شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز اعلام کرد:

◄ حمایت از واگذاری کامل خطوط اتوبوسرانی و حذف تصدی گری شهرداری

تین نیوز | یک عضو شورای شهر تهران از برگزاری جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مبنی بر واگذاری کامل خطوط اتوبوسرانی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در صورت واگذاری 100 درصدی خطوط به بخش خصوصی و حذف تصدی گری شهرداری در این زمینه شورای شهر تهران با آن موافقت خواهد کرد.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به واگذاری خطوط اتوبوسرانی تهران به بخش خصوصی اظهار داشت: هفته گذشته طی جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه این مسئله مطرح گردید و شورا نیز مایل به حذف تصدی گری شهرداری تهران و تنها قبول مسئولیت نظارت و سیانت از حقوق شهروندان است.

وی افزود: در مراحل اولیه بررسی طرح واگذاری خطوط اتوبوسرانی به بخش خصوصی هستیم و در صورت موافقت، ابتدا واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به طور کامل صورت خواهد گرفت. اما باید ریسک تعهد اجتماعی، نگهداری از اتوبوس در کیفیت مطلوب و مشتری مداری از سوی بخش خصوصی پذیرفته شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه" ما به دنبال اطمینان از مسئولیت پذیری بخش خصوصی در قبال رعایت حقوق شهروندان هستیم." اذعان داشت: در صورت حصول اعتماد، خطوط مترو نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: شورا به دنبال واگذاری 100 درصدی خطوط اتوبوسرانی و حتی حمایت مالی از بخش خصوصی در این زمینه است، اما در صورت بروز تخلف دیگر شهرداری در نوک پیکان انتقادات قرار نمی گیرد، بلکه طبق کدهای نظارتی شرکت های خصوصی متخلف از سوی مدیریت شهری مورد جریمه خواهند گرفت.

گفتنی است در هفته جاری نیز پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه جهت ارائه ادامه جلسه هفته قبل مبنی بر طرح واگذاری خطوط  اتوبوسرانی به بخش خصوصی به کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خواهد رفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 0 0

    با سلام خدمت آقای شاکری نمی دانم چقدر از عملکرد بخش خصوصی اطلاع دارید ولی بعنوان یک شهروند که همیشه سر و کارم با وسایل عمومی بویژه اتوبوس و مترو است باید به اطلاعتان برسانم که نمی دانم این حصول اعتماد را جنابعالی از کجا بدست می آورید و از کجا مطمئن می شوید که بخش خصوصی به تعهدش در قبال مردم عمل می کند. متاسفانه خطوطی که خصوصی می شود به شدت بد عمل می کنند بیشتر خطوط روزهای تعطیل لنگ می زنند این مساله در خطوطی که با کمبود مسافر روبروست به مراتب بدتر است. زمانی که هنوز خصوصی نبود اگر چه عملکرد بد در خطوط وجود داشت ولی این اطمینان وجود داشت که نیم ساعت یا ۴۰ دقیقه دیگر اتوبوسی خواهد آمد متاسفانه باید بگویم من یک ساعت و بیشتر را هم در روزهای تعطیل برای اتوبوس منتظر مانده ام ولی بالاخره اتوبوس دیده می شد ولی الان بعضی خطوط اصلا به حالت تعطیل در میاد. خطوطی هم که مرتب کار می کنند غیر از بی آر تی سرفاصله های ۲۰ دقیقه و بیشتر را در دستور کار قرار دادند که خیلی ناراحت کننده است. واقعا اگر اجبار و اضطرار نباشد کسی حاضر نیست از این سیستم حمل و نقل استفاده کند فکری بکنید به حال این اتوبوسهای خطوط خصوصی و برای سرفاصله هاشان واقعا از مترو و بی آرتی که گذشت بقیه اسفناکه