| کد خبر: 2793 |

در نوروز امسال

◄۲.۵ میلیون مسافر از پایانه‌های تهران جابه جا شدند / اصفهان؛ مقصد اول مسافران تهرانی

تین نیوز | پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران در نوروز امسال مبداء و مقصد سفر نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار نفر از شهروندان شدند. 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، محمدرضا حاجی بیگی با اعلام این خبرگفت: از آغاز اجرای طرح استقبال از مسافران نوروزی در روز ۲۵ اسفندماه پارسال تا پایان روز ۱۵ فروردین امسال، ۲ میلیون و 260هزار و 760نفر مسافر با برخورداری از امکانات و خدمات پایانه‌های مسافری تهران سفرهای خود را انجام دادند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران افزود: در نوروز امسال، شمار مسافرانی که از پایانه‌های مسافری غرب، جنوب، شرق و بیهقی تهران خارج شدند به رقم یک میلیون و ۱30هزار و 380 نفر رسید که با استفاده از۶۰ هزار و ۶۹۵ دستگاه خودرو مسافربر (اتوبوس- مینی‌بوس- سواری) به سمت مقاصد خود درشهرها و نقاط مختلف کشور روانه شدند؛ این در حالی است که با احتساب همین تعداد مسافر ورودی، نزدیک به 2.5 میلیون مسافر از پایانه‌های تهران جابه جا شده‌اند. 

در این مدت پایانه مسافری غرب بیشترین شمار مسافر خروجی از تهران به میزان ۴۶۰ هزار و ۸۳۲ نفر و بیشترین شمار خودرو مسافربر را به شمار ۲۶ هزار و۳۷۷ دستگاه به خود اختصاص داد. 

پایانه مسافری جنوب نیز با ۴۱۳ هزار و ۵۳۶ نفر مسافر و ۱۸ هزار و ۶۵۱ دستگاه خودرو مسافربر در رتبه بعدی قرار گرفت. 

پایانه مسافری شرق شاهد خروج ۱۶۵ هزار و ۷۲۶ نفر مسافر با استفاده از ۱۱ هزار و ۳۸۱ دستگاه خودرو بود و ۹۰هزار و ۲۸۶ نفر مسافر هم با استفاده از ۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه خودرو مسافربر، کلانشهر تهران را از پایانه مسافری بیهقی به سوی مقاصد خود در دیگر شهرهای کشورمان ترک کردند. 

در این مدت اصفهان مقصد سفر بیشترین مسافر به شمار ۴۶ هزار و  ۴۰۰ نفربود که از پایانه‌های مسافری تهران راهی این شهرشدند و شهر‌های قزوین و قم نیز به ترتیب با ۴۲هزار و ۲۴۸ نفر و ۴۱هزار و ۳۶۸ نفر مسافر، در رده‌های بعدی جای گرفتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.