| کد خبر: 2394 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ بازگشت آلودگی هوای تهران به شرایط قبل از تعطیلات، قابل پیش بینی نیست

تین نیوز | یک کارشناس پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بازگشت آلودگی هوای تهران به شرایط قبل از تعطیلات قابل پیش بینی نیست، یادآور شد: کاهش یا افزایش تردد خودرو تنها ملاک افزایش و یا کاهش  آلودگی هوا نیست.

شیما الماسی در گفتگو با تین نیوز اظهار داشت: ذرات معلق زیر 2.5 میکرون هوای تهران در  روز ششم فروردین نسبت به روز گذشته 8 واحد افزایش داشته است و این در حالی است تهران در مدت مشابه سال گذشته شاهد هوای پاک بوده است.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران در سه - چهار روز گذشته گفت: شهر تهران در این مدت شاهد هوای سالم بوده است و میزان PM2.5  یا همان ذرات معلق زیر 2.5 میکرون در هوا نیز در روز چهارم فروردین برابر 61 واحد، روز پنجم معادل 59 واحد و در روز ششم نیز برابر با 67 واحد بوده است.

این کارشناس پایش با اشاره به سایر عناصر آلاینده موجود در هوای تهران نیز بیان داشت: میزان ذرات معلق زیر 10 میکرون (PM10)  در روز ششم 39 واحد بوده است در روزهای پنجم و چهارم نیز  بدون تغییر با 36 واحد ثابت مانده بود همچنین مونو اکسید کربن (CO2) نیز در روز چهارم فروردین 28 واحد و در روز بعد به 33 و در روز ششم به 43 واحد رسیده است.

الماسی افزود: دی اکسید گوگرد (SO2) در روز ششم با 27 واحد نسبت به دو روز گذشته 3 واحد کاهش داشته است اما عنصر نیترات (NO2)  روند صعودی را طی کرده و به ترتیب از روز چهارم فروردین تا ششم از 46 به 55 و سپس به 63 واحد رسیده است. همچنین ازن (O3) نیز امروز به 42 واحد رسیده است که نسبت به روز گذشته پنج واحد افزایش داشته است.

این کارشناس پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بازگشت آلودگی هوای تهران به شرایط قبل از تعطیلات قابل پیش بینی نیست، یادآور شد: کاهش یا افزایش تردد خودرو تنها ملاک افزایش و یا کاهش  آلودگی هوا نیست و عواملی چون بارندگی و وزش باد نیز بسیار تاثیر گذار است به طوری که در روز ششم فروردین ماه سال گذشته شاهد هوای پاک بودیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.