| کد خبر: 16084 |

◄ ۱۱ درصد تاکسی های تهران کاملاً فرسوده‌اند / خودروی هیبریدی در ۲۰۰ کیلومتر، فقط یک و نیم لیتر، بنزین مصرف می کند

تین نیوز | یك عضو كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأكید بر لزوم ارتقای كیفی ناوگان تاكسیرانی پایتخت گفت: استفاده از خودروهای هیبریدی در ناوگان تاكسیرانی باعث صرفه جویی در مصرف سوخت، كاهش آلودگی هوا و همچنین بهبود خدمات رسانی به شهروندان خواهد شد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، ابوالفضل قناعتی افزود: در حال حاضر 80 هزار دستگاه تاكسی در حال خدمات رسانی به شهروندان تهرانی هستند كه از این تعداد 8800 دستگاه یعنی 11 درصد كاملاً فرسوده اند و نیاز به نوسازی دارند و تعویض 4 هزار دستگاه از آنها در قبال تحویل تاكسی فرسوده در دستور كار قرار دارد.

وی با اعلام این كه سیاست مشترک دولت و مدیریت شهری این است كه تا جای ممكن به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت و كاهش آلودگی هوا به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی و موتورسیكلت‌های برقی حركت كنیم، تأكید كرد: در این خصوص جلساتی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با شركت‌های مرتبط برگزار شده است. 

مصرف خودروهای بنزینی 10 برابر خودروهای هیبریدی است 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه قیمت خودروهای هیبریدی بالاست و بدون كمك و سرمایه‌گذاری دولت، استفاده از این خودروها در ناوگان تاكسیرانی امكان‌پذیر نخواهد بود، اظهار كرد: البته با در نظر گرفتن هزینه بسیار كمتر سوخت مصرفی خودروهای هیبریدی در مقابل خودروهای بنزینی، این سرمایه‌گذاری در مدت زمانی محدود باز می گردد. 

قناعتی با بیان این كه یك دستگاه خودروی هیبریدی برای پیمایش مسافت 200 كیلومتر، تنها یك و نیم لیتر بنزین مصرف می کند، در صورتی كه یك دستگاه خودروی بنزینی برای پیمایش همین میزان مسافت، حداقل به 20 لیتر بنزین نیاز دارد و مصرف این خودروها 10 تا 15 برابر خودروهای هیبریدی است، تصریح كرد: مصرف سوخت و میزان آلودگی خودروهای مذکور از خودروهای بنزینی بسیار كمتر است که این مهم لزوم سرمایه‌گذاری در این زمینه را نمایان می‌سازد. 

وی در پایان با تأكید بر لزوم ورود دولت از طریق سرمایه گذاری در بخش فوق و اتخاذ سیاست‌های تشویقی به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران به فعالیت در حوزه خودروهای هیبریدی و تشویق مردم به استفاده از این خودروها، خاطرنشان كرد: یكی از مهم‌ترین اهداف هدفمندی یارانه¬ها، كاهش مصرف سوخت و استفاده از صرفه جویی حاصل از آن در جهت گسترش سیستم حمل و نقل عمومی است و بر این اساس، استفاده از تكنولوژی هیبریدی باید از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جهانگرد 0 0

    آقای قناعتی این خودروی هیبریدی که در ۲۰۰ کیلومتر ۱.۵ لیتر بنزین میسوزونه را به ما هم معرفی کنید!!! دوستان عزیز بهتره در مورد مسائلی که تخصص ندارند صحبت نکنند. کم مصرف ترین خودرو هیبریدی تولید انبوه جهان در حال حاضر تویوتا یاریس است که در هر ۱۰۰ کیلومتر بیش از ۲ لیتر بنزین مصرف می کند. بهتره مسئولین یک مقدار مطالعه کنند، بعد نظر بدهند. تازه این خودرو برای تاکسی شهری مناسب نیست چون هاچ بک و کوچک است.