| کد خبر: 225177 |

◄ ظرفیت 500هزار شغلی در بنادر جنوب و ایجاد ۳۵ هزار شغل در آن

سواحل جنوب شرق ایران سالانه ظرفیت بیش از 500 هزار شغل را دارند و ایران جزو 23 کشوری است که در حاشیه اقیانوس هند قرار دارد، کشورهای زیادی به واسطه ساحل‌هایشان به توسعه رسیدند اما ما از این ظرفیت غفلت کرده‌ایم.

تین نیوز

اخیرا دولت تغییراتی را در ستاد و دبیرخانه توسعه سواحل مکران ایجاد کرد تا سرعت اجرای طرح‌های توسعه بیشتر شود.

به گزارش تین نیوز، بر این اساس، ایجاد ۲۰۰۰ فرصت شغلی و احیای صیادی و گردشگری سواحل مکران در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است. سال گذشته نیز سند چشم انداز ۲۰ ساله سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه "بندری"، "دریایی" و "مدیریت سواحل" تشریح شده است و براساس آن بنادر در بخش های توسعه مدیریت سواحل بویژه در مورد بنادر و سواحل تجاری، حوزه ایمنی و مسئولیت پذیری در برابر محیط زیست دریایی، تلاش های بنادر در حوزه دستیابی به ثبات مالی و تسهیل تجارت به طور همزمان و راهبردهای مدیریتی و حکم رانی در بخش های دریایی و بندری، طی یک سند 20 ساله باید توسعه چشمگیری داشته باشند.

یک کارشناس حمل ونقل در اینباره در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: سواحل جنوب شرق ایران سالانه ظرفیت بیش از 500 هزار شغل را دارند.

ابراهیم محمدی ادامه داد: ایران جزو 23 کشوری است که در حاشیه اقیانوس هند قرار دارد، کشورهای زیادی به واسطه ساحل‌هایشان به توسعه رسیدند اما ما از این ظرفیت غفلت کرده‌ایم.

این کارشناس آینده‌پژوهی افزود: البته ایران در زمینه زیرساخت های ساحلی در سواحل مکران در یک سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است اما ضرورت انجام پروژه های علمی، بدون اظهار سلایق شخصی، در ایران کارکرد عملی دارد و در این زمینه هنوز نقاط ضعفی وجود دارد.

گفتنی است که یکی از دلایل رشد و توسعه بنادر در یکی دو سال اخیر، رشد مشارکت بخش خصوصی بوده است. درباره بررسی اینکه چه تعداد از بنادر ما به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، باید گفت درحال‌حاضر در سواحل کشور بالغ بر ۴۸ بندرگاه کوچک وجود دارد و بنادر فریدونکنار و آستارا در سواحل دریای خزر و بنادر دیلم، کنگان، گناوه و چوعبده در کرانه خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.