| کد خبر: 187659 |

ایجاد سیستم حمل‌ونقل آسان بین ساحل عاج و ایران

طی حضور هیاتی اقتصادی از ساحل عاج در اتاق ایران مطرح شد.

تین نیوز

هیاتی اقتصادی از نمایندگان اتحادیه کوپک و فعالان اقتصادی ساحل‌عاج، طی سفر به ایران با طرف‌های اقتصادی خود در ایران دیدار کردند. طی این نشست که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، مهم‌ترین زمینه‌های همکاری بین دو طرف بررسی و معرفی شد.

هیأتی دوازده نفره از اتحادیه کوپک (اتحادیه ملی تعاونی‌های پس‌انداز و اعتباری ساحل‌عاج) و فعالان اقتصادی این کشور با حضور در اتاق ایران با فعالان بخش خصوصی ایرانی دیدار کردند. در این نشست ضمن تشریح ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری و فعالیت‌های بلندمدت اقتصادی تأکید شد.

در این بین شهرام خاصی پور، مدیر اداره عربی و آفریقایی معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران به تشریح موقعیت ممتاز ایران در برخورداری از منابع سرشار انسانی و طبیعی پرداخت و گفت: خوشبختانه طی سال‌های گذشته متخصصان ایرانی توانسته‌اند در بخش‌های مختلف اقتصادی پیشرفت کرده و از این طریق بخش عمده‌ای از نیازهای داخلی را برآورده کنند. این امکان وجود دارد که ایران تجربیات و دانش خود را در اختیار ساحل‌عاج قرار دهد و از این طریق زمینه توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور فراهم شود.

بر اساس اظهارات وی آنچه در این رابطه اهمیت دارد پیدا کردن شرکای قابل اطمینان است. برای تحقق این امر باید رفت‌وآمدها و سطح تعاملات بیشتر شود.

خاصی پور تسهیل در مبادلات بانکی و ایجاد سیستم حمل‌ونقل آسان بین دو کشور را دو زیرساخت اساسی برای تداوم همکاری‌های بین دو کشور دانست.

در ادامه ایساکه ساوائه، رئیس اتحادیه تعاونی کوپک، نگاهی به وضعیت اقتصادی ساحل‌عاج و نیازهای این کشور داشت. بر اساس اظهارات وی اقتصاد این کشور بر پایه کشاورزی استوار است و بنابراین نیازمند ارتقای سطح دانش کشاورزان برای توسعه این بخش است.

وی ادامه داد: عمده محصولاتی که در این کشور کشت می‌شود شامل کاکائو، قهوه، موز، آناناس، بادام‌هندی، انبه و غیره می‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی کوپک در ادامه با طرح این سئوال که ایران چگونه می‌تواند در ایجاد اشتغال برای جوانان ساحل‌عاج به ما کمک کند، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده این کشور به ایجاد ۱۰۰ هزار شغل برای جوانان خود نیاز دارد. حدود یک‌سوم جوانان ساحل‌عاج در بخش حمل‌ونقل و سایر آنها در حوزه کشاورزی مشغول هستند. اگر بتوانیم در این حوزه‌ها تغییر و تحولی داشته باشیم و اشتغال آفرینی کنیم، بخش عمده‌ای از مشکلاتمان برطرف می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.