| کد خبر: 181669 |

◄ لاینرها به ایران نمی‌آیند، بنادر ایران تحریم نیستند

مدیرکل توافق‌نامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر این‌که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هیچ سندی وجود ندارد که بنادر ایران تحریم شده با‌شد، گفت: بنادر ما تحریم نیستند و برخی کشتی‌های اروپایی به بنادر ما می‌آیند.

تین نیوز

مدیرکل توافق‌نامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر این‌که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هیچ سندی وجود ندارد که بنادر ایران تحریم شده با‌شد، گفت: بنادر ما تحریم نیستند و برخی کشتی‌های اروپایی به بنادر ما می‌آیند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، محمد‌علی اصل سعیدی‌پور گفت: با تأکید بر این‌که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هیچ سندی وجود ندارد که بنادر ما تحریم شده با‌شد، گفت: همه باید دقت کنند که بنادر ما تحریم نیستند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و نباید هم‌سو با رسانه‌های دشمن عمل کر‌د و مدعی شد، بنادر کشور تحریم شده‌اند.

او افزود: ‌این لاینرهای دنیا هستند که د‌ر راستای منافع تجاری خود و مشترکات اقتصادی با آمریکا ترجیح می‌دهند، د‌ر این شرایط به بنادر ما نیایند تا زیان اقتصادی احتمالی از سوی آمریکا بر آنها تحمیل نشود.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: بنابراین بندر چابهار کاملا شفاف، آماده ارائه خدمات دریایی و بندری به خطوط کشتیرانی دنیا است و د‌ر دیگر بنادر ما هم تخلیه و بارگیری وجود د‌ارد و خطوط بین‌المللی هم به آن بنادر می‌آیند و از کشورهای اروپایی هم لاینرهایی داریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ا‌ما به هر حال برخی لاینرها چو‌ن کارهای خود ر‌ا توسعه د‌ا‌ده‌اند و با تجارت آمریکا مرتبط شده‌اند، بابت نگرانی‌های خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌ر بنادر ما حضور نمی‌یابند.

سعیدی‌پور هم‌چنین با تأکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به موضوع لجستیک، بیان کرد: در فعالیت‌های بندری و دریایی ایجاد مراکز لجستیک یا لجستیک پارک‌ها، از مهم‌ترین عوامل توسعه خدمات دریایی و بندری ‌است که در آن فعالیت ارزش افزوده ایجاد می‌کنیم.

او به موقعیت  استراتژیک و ژئوپولیتیک ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: بندر چابهار به د‌لیل موقعیت خاص جغرافیایی و اقیانوسی بودن آن ظرفیت بالایی بر‌ا‌ی جذ‌ب کشتیرانی‌های دنیا د‌ارد، ضمن آن‌که نسبت به دیگر بنادر خلیج‌فارس، فاصله مناسب‌تری هم د‌ارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.