| کد خبر: 156858 |

◄ توافق انگلیس و اتحادیه اروپا برای کاهش تبعات «برگزیت» در بنادر

تین نیوز

انگلیس و اتحادیه اروپا در آخرین دقیقه بر سر ایجاد یک مرز در ایرلند درباره برگزیت به یک توافق دست پیدا کردند که هزینه‌ای 52 میلیارد دلاری را در پی دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews ، سازمان‌های دریایی انگلیس از پایان این نمایش سیاسی استقبال کردند و ابراز امیدواری کردند این توافق پایه‌ای برای ادامه مذاکرات تجاری فراهم کند.

دیوید دینگل رئیس شرکت دریایی انگلیس گفت: صنعت از این واقعیت استقبال می‌کند که ما اکنون می‌توانیم به مهم‌ترین مرحله مذاکرات پیشرفت کنیم. ما درباره روابط آینده صحبت می‌کنیم.

او افزود: این امر در راستای هدف ما یعنی بقا و امنیت روابط تجاری تا حد ممکن است. این به نفع هر دو طرف است. عدم دستیابی به این توافق نه‌تنها در بنادری مانند دوور، Holyhead و پورتسموث، بلکه در بنادر اتحادیه اروپا نیز دشواری‌ها و اختلالاتی را ایجاد خواهد کرد.

بازیگران بخش دریایی احساس می‌کنند که انگلستان باید در دوره انتقال و خروج از اتحادیه اروپا و برای تضمین ثبات در صنعت حمل‌ونقل باید مشارکت اقتصادی در بازار داخلی و اتحادیه اروپا را ادامه دهد.

در حالی که سیاست‌گذاران در انگلیس و اتحادیه اروپا، عواقب بالقوه خروج از اتحادیه اروپا را بررسی کرده‌اند، بنادر در خط مقدم مذاکرات قرار دارند. تأثیر خروج از اتحادیه اروپا و بازار می‌تواند چشمگیر باشد.

نگرانی‌ها از ممیزهای احتمالی و بروکراتیک در مرز که موجب تاخیر در بنادر خواهد شد و افزایش هزینه برای تجار، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را در پی خواهد داشت، افزایش یافته است.

توافق امروز بین انگلیس و اتحادیه اروپا به این معنی است که انگلیس به قدم به توافقی که می‌تواند این تاثیرات را محدود کند نزدیک‌تر شده است. با این حال این کار همه این تاثیرات را خنثی نخواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.