| کد خبر: 152445 |

ایران پیشرو در صنایع دفاع دریایی و صنایع کشتی سازی

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در دیدار با استاندار هرمزگان، گفت : ایران در شمار کشورهای پیشرو در صنایع دفاع دریایی و صنایع کشتی‌سازی و فراساحلی ایران در منطقه می باشد که نتیجه همکاری با دانشگاه ها و مدیران این صنعت است.

تین نیوز
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در دیدار با استاندار هرمزگان، گفت : ایران در شمار کشورهای پیشرو در صنایع دفاع دریایی و صنایع کشتی‌سازی و فراساحلی ایران در منطقه می باشد که نتیجه همکاری با دانشگاه ها و مدیران این صنعت است.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع روز گذشته در دیدار با استاندار هرمزگان، با اشاره به تلاش نیروهای متخصص داخلی برای تولید در حوزه دفاعی ، اظهار داشت: این مهم باعث شد وزارت دفاع محصول هایی را تولید کند که در عرصه‌ های مختلف دریایی، هوایی و زمینی با محصول های روز دنیا برابری کند.
دریادار امیر رستگاری بیان داشت: امروز در تولید کابل‌ های نظامی به خودکفایی کامل رسیدیم که در بخش دریایی و زیر دریایی مورد استفاده قرار می ‌گیرد که این کابل‌ها توسط بخش خصوصی تولید می‌ شود.
معاون وزیر دفاع یاد آورشد: راهبرد وزارت دفاع تجهیز دفاعی کشور و حمایت از تولید ملی و اشتغال است و به غیر از تولید امنیت به تولید ثروت، کار و اشتغال توجه دارد.
دریادار رستگاری یاد آورشد: وزارت دفاع وارد ایجاد زیر ساخت ها نمی شود بلکه در چهار سال گذشته با رویکرد نوآوری وارد تولید شده و از ظرفیت های کشور استفاده می کند.
وی گفت: بومی شدن صنایع دریایی در ایران نتیجه همکاری دانشگاه‌ ها، مهندسان و مدیران این صنعت با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: هرمزگان از استان ‌های مهم کشور در طراحی و ساخت انواع شناور، سکو‌های نفتی و دیگر صنایع دریایی است.
وی گفت: آمادگی کامل برای تامین نیاز شناورهای گردشگری و شیلاتی هرمزگان و انواع یدک کش‌ها را داریم.
 
ایران پیشرو در صنایع دفاع دریایی و صنایع کشتی سازی
 
استاندارهرمزگان نیز در این دیدار گفت: این استان استعداد و ظرفیت داشتن شهرک صنایع دریایی را دارد.
فریدون همتی افزود: با توجه به شرایط ویژه استان هرمزگان و قرار داشتن در کنار خلیج فارس و سواحل مکران، توسعه دریا محور در این استان یک ضرورت است که می ‌توان با احداث شهرک صنایع دریایی به این مهم درست یافت.
وی اضافه کرد: این شهرک می تواند تلفیقی از تمامی توانمندی کشور در وزارت دفاع و وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد و حتی بخش خصوصی تا صنعت دریایی را در کشور توانمند تر از امروز سازیم.
استاندارهرمزگان، عملکرد سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه صنایع دریایی را عالی دانست و بیان داشت: امروز پس از شنیدن توفیق های این سازمان بسیار خشنود شدم و احساس افتخار می‌ کنم.
همتی با برشمردن ظرفیت ‌های هرمزگان در تولید، تعمیر و طراحی انواع شناور، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ هایی که به انواع شناور نیاز دارند، باید به صنعتگران بومی سفارش ساخت دهند.
وی اضافه کرد: در صورت نیاز با رئیس جمهوری ، وزیران و مدیران کشور برای سفارش ‌گیری در زمینه صنایع دریایی رایزنی می ‌کنیم.
 
 
منبع: سايت خبری مارین نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.