| کد خبر: 145858 |

تاثیر طوفان هاروی بر فله برهای هندی سایز

تاثیر فعلی طوفان سهمگین هاروی آمریکا بازار نرخ کرایه حمل فله بر هندی سایز را در طول هفته گذشته تقویت کرده است.

تین نیوز

تاثیر فعلی طوفان سهمگین هاروی آمریکا بازار نرخ کرایه حمل فله بر هندی سایز را در طول هفته گذشته تقویت کرده است.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا طوفان سهمگین هاروی آمریکا و صف کوتاه فله برهای هندی سایز آماده به بارگیری و زمان انتظار طولانی در بنادر خلیج این کشور، تقویت بازار نرخ کرایه حمل فله برهای مذکور در طول هفته گذشته را به همراه داشته است.

این گزارش ادامه داد: میانگین اجاره زمانی بر روی شاخص بالتیک به هفت هزار و 115 دلار در روز افزایش یافت، رقمی که بالاترین سطح در یک ماه را به نمایش گذاشت، از سوی دیگر، شاخص بالتیک هندی سایز با رسیدن به 486 واحد، رشد 2.5 درصد را تجربه کرد.

این گزارش ادامه داد: علیرغم اینکه بنادر و ترمینال ها در خلیج آمریکا با روند کندی در تلاش برای احیای و بازسازی عملیات خود پس از روبه رو شدن با بدترین طوفان طی سال های گذشته، به سرمی برند، حمل محمولات از بندرهوستون -یک بندر اصلی آمریکا برای صادرات گندم -به حالت تعلیق باقی مانده است.

یک تحلیل گرغلات با اشاره به اینکه محدودیت ها برای بندر هوستون به قوت خود باقی است، گفت: برای آبخور شناورهایی که در بندر پهلو می گیرند، نیز محدودیت به وجود آمده و بارگیری گندم برای دست کم چند روز و شاید طولانی تر از آن، انجام نخواهد شد.

لازم به ذکر است: تاثیرات طوفان هاروی بر روی ساحل تگزاس طولانی و پرتلاطم به نظر می رسد که به طبع نرخ کرایه حمل در بلند مدت را تحت شعاع خود قرار خواهد داد.

انتظار می رود باران های ویرانگر در اکثر اوقات هفته جاری ادامه داشته باشد، تاجران سویا نیز در حال حاضر مسیر این باران ها را رصد می کند. اگر باران به سمت شرق و شمال از تگزاس به منطقه می سی سی پی حرکت کند، به تعداد زیادی از محصولات سویا خسارت وارد شده و این به نوبه ی خود فعالیت فله برهای سوپراماکس و هندی سایز را مختل خواهد کرد.

یکی از مقامات شرکت کشتیرانی Hartland انگلستان در این باره گفت: طوفان هاروی شرایط مبهم و نامعلومی را در مورد مسیری که خلیج آمریکا انتخاب خواهد کرد، به وجود آورده است، شایعات از بین رفتن بیش از نیم میلیون تن کک نفت در لنگرگاه در بندر هوستون و بندرArthur استرالیا نیز ممکن است نرخ تهاجمی را به همراه داشته باشد. 
 
 نرخ کرایه حمل فله بر هندی سایز در مسیر HS3، سفر کره جنوبی-ژاپن از طریق اقیانوس شمال به سنگاپور-ژاپن افزایش 3.6 درصدی را تجربه کرد، از سوی دیگر، در مسیر HS3، سفر Rio de Janeiro-Recalada به Skaw- Passero با رسیدن به نه هزار و 136 دلار در روز جمعه، رشد دو درصدی را به نمایش گذاشت.
 
 افزون بر این، بازار نقدی فله برهای هندی ساز بی رونق بود و تنها تعداد کمی از قراردادها در طول هفته گذشته گزارش شد. 
 
 در منطقه آتلانتیک، یک فروند فله بر هندی سایز ساخت سال 2011 و با ظرفیت 36 هزار و 800 DWT برای سفر به خاور دور با قیمت 13 هزار و 300 الی 13 هزار و 600 دلار فیکس شد،  افزون بر این، نرخ کرایه حمل از ساحل جنوبی آمریکا برای یک فروند فله بر هندی سایز ساخت سال 2012 با ظرفیت 34 هزار DWT برای سفر به مراکش بیش از هفت هزار دلار در روز تثبیت شد.
 
این گزارش در پایان نوشت: بازار دارایی بدون هیچ گونه معاملات جدید در ساخت شناور یا فروش شناورهای دست دوم، آرام و ساکت هفته را به پایان بد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.