| کد خبر: 145560 |

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی دریایی و دریانوردی کیش عنوان کرد؛

◄ حضور 80 شرکت خارجی در IRANIMEX2017

در سال گذشته بالغ بر 166 شرکت خارجی از 26 کشور دنیا در این نمایشگاه حاضر شدند و این اولین بار است که از نظر بین‌المللی چنین جمعیتی در جزیره کیش حاضر بودند.

تین نیوز

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش در حالی برگزار خواهد شد که کشورهای زیادی برای حضور در این رخداد دریایی اعلام آمادگی کرده‌اند. این نمایشگاه به دلیل سمت‌و‌سوی علمی خود، در بین دیگر نمایشگاه‌های دریایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اهمیتی که در پسابرجام صدچندان شده است.  از این رو این نمایشگاه می‌تواند محل مناسبی برای تبادل تکنولوژی وسرمایه برای طرف‌های داخلی و خارجی باشد. در همین راستا و در حالی که کمتر از 3 ماه دیگر تا آغاز به کار این نمایشگاه مانده است، مجیدایزدخواه مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی دریایی و دریانوردی کیش در گفتگو با تین‌نیوز از وضعیت نمایشگاه و همچنین تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه با دوره‌های پیشین گفته است:

***

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارد؟

نمایشگاه صنایع دریایی در کیش کار خود را طبق برنامه پیش می‌برد. سیاست‌ها همان سیاست‌های کلی انجمن مهندسی دریایی است. این نوزدهمین دوره است. کارهای مربوط به نوزدهمین دوره از سال‌ قبل آغاز شده است. این‌طور نیست که چون بحث بین‌المللی مطرح است بخواهیم 5 ماه مانده به نمایشگاه کار را شروع کنیم. به دلیل اهمیت ملی که این نمایشگاه دارد ما زیرساخت‌های برگزاری این نمایشگاه را از مدت‌ها قبل شروع کردیم.

چند شرکت خارجی و از چه کشورهایی در نمایشگاه حضور خواهند داشت؟

تاکنون نزدیک به 100 شرکت داخلی را ثبت‌نام کردیم و چیزی حدود 80 شرکت خارجی ثبت‌نام کرده‌اند. این شرکت‌های خارجی از کشورهای هلند، آلمان، ایتالیا، سوئد، دانمارک، چین، کره جنوبی، فنلاند و امارات هستند. البته این تعداد باز هم افزایش پیدا خواهد کرد.

با توجه به اینکه نوزدهمین دوره این نمایشگاه برگزار خواهد شد، آیا این دوره تفاوتی با گذشته خواهد داشت؟

تفاوتی که این دوره از نمایشگاه به دوره‌های قبل دارد این است که ما در حال برنامه ریزی جلسات کاری و تجاری ویژه‌ای را بین شرکت‌ها و ارگان‌های دریایی داخل کشور و طرف‌های خارجی هستیم. این جلسات با رویکرد سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی برگزار خواهد شد.

IMG_1809

آیا برگزاری این نمایشگاه در کیش دلیل خاصی دارد؟

در ابتدا قرار بر این بود که این نمایشگاه به شکل تناوبی یک دوره در کیش و یک دوره هم در شهرهای ساحلی برگزار شود که همینطور هم شد. این نمایشگاه در شهرهای ساحلی شمال و جنوب برگزار شده است. اما وقتی قرار شد نمایشگاه بین‌المللی باشد بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که هیچ جایی به جز کیش این پتانسیل و زیرساخت را برای برگزاری نمایشگاه ندارد. کیش برای این کار بسیار مناسب است و یکی از مهم‌ترین دلایل این است که منطقه آزاد است و نیازی به ویزا ندارد. در نتیجه طرف‌های خارجی بسیار راحت می‌توانند تردد کنند.

شما  تقریبا از ابتدا برگزار کننده این نمایشگاه بوده‌اید. برجام چه تاثیری در بخش بین‌المللی این نمایشگاه داشته است؟

ببینید برای مثال در سال 88 شرکت‌های ایرانی با جوینت‌ونچر‌های خارجی خود در نمایشگاه حضور داشتند و شاید یکی دو  شرکت خارجی به نمایشگاه آمده بودند. آن هم امارات و چین. اما در سال 94 و پس از برجام برای اولین بار با پیگیری‌هایی که از سال‌های قبل داشتیم حدود 10 تا 12 شرکت خارجی مستقیما به نمایشگاه آمدند. در سال 95 ما 166 شرکت خارجی از 26 کشور دنیا در نمایشگاه حاضر شدند و این اولین بار است که از نظر بین‌المللی چنین جمعیتی در جزیره کیش حاضر بودند. حدود 500 تا 600 نفر مهمان خارجی که عمدتا از کشورهای اروپایی بودند برای اولین بار  به جزیره کیش آمده بودند و در تاریخ خود کیش هم بی‌سابقه بود.

آیا طرف‌های خارجی درخواست یا برنامه‌ای برای حضور موثرتر در این نمایشگاه داشته‌اند؟

طرف‌های خارجی به دنبال این هستند که هدفمند در نمایشگاه شرکت کنند و دیدار نزدیک‌تری با شرکت‌های داخلی داشته باشند. به همین دلیل ما به دنبال این هستیم شرکت‌های ایرانی را که امکان بازدید دارند شناسایی کنیم و برای بازید طرف‌های خارجی بازدید از این شرکت‌ها را برنامه‌ریزی کنیم. قطعا بازدید و دیدار نزدیک در ارتباط بین شرکت‌های داخلی و خارجی بسیار موثرتر از برگزاری جلسه خواهد بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.