| کد خبر: 142206 |

ایجاد شبکه سفر دریایی انزلی – آستارا – باکو

مدیرکل بنادر و دریای نوردی استان گیلان از ایجاد شبکه گردشگری و سفر دریایی بین انزلی- آستارا - باکو و انتقال دو دستگاه جرثقیل نسل جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریای نوردی استان گیلان از ایجاد شبکه گردشگری و سفر دریایی بین انزلی- آستارا - باکو و انتقال دو دستگاه جرثقیل نسل جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد.

 حسین چراغی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، متولی دریایی استان گیلان است و براساس تکالیفی که با استناد به قوانین برای این مجموعه ترسیم شده، در بندر انزلی با ظرفیت نهایی 17 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا، اهداف تجاری و گردشگری تعریف شده است. در چارچوب این اهداف است که حجم واردات، صادرات و ترانزیت از طریق بندر انزلی افزایش می‌یابد و در بخش گردشگری و سفرهای دریایی این بندر نیز اهداف دیگری مدنظر است که در تولید ثروت و ایجاد اشتغال بسیار تأثیرگذار است.

وی از بندر آستارا به عنوان دومین و مهمترین بندر استان گیلان نام برد و افزود: در حال حاضر ظرفیت بندر آستارا یک میلیون تن است و این ظرفیت در حال افزایش است. در ایام باقیمانده سال 1396، برای اینکه ظرفیت‌های بندر آستارا تکمیل شود، اقدام به انجام عملیات لایروبی با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریالی کرده‌ایم که این عملیات با استقرار لایروب خزر در حال انجام است. این عملیات سبب می‌شود که ظرفیت بندر آستارا تا سقف واقعی یک میلیون تن ارتقاء یابد و حوضچه آن شرایط ایده آل برای ورود و پهلوگیری آسان همه کشتی‌های تردد کننده در دریای خزر را داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم تا بندر آستارا همانند بندر انزلی در حوزه های صادرات، واردات و ترانزیت بیش از پیش فعال شود، تصریح کرد: در سال‌جاری شرایط برای ایجاد بندر سوم در شرق استان، جهت فعالیت در دو حوزه تجاری و گردشگری مهیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به دنبال ایجاد یک شبکه گردشگری و سفر دریایی در طول سواحل استان در راستای تقویت حوزه گردشگری است، خبر داد: در گام اول در انزلی یک مرکز گردشگری و سفر دریایی ایجاد می‌شود و در گام دوم این سرمایه گذاری در بندر آستارا و سپس در بندر چمخاله انجام خواهد شد.

حسین چراغی اضافه کرد: این شبکه را ابتدا در خط ساحلی خزر و در استان گیلان ایجاد می کنیم و پس از آن در فاز دوم، یک خط منظم دریایی بین بندر باکو در جمهوری آذربایجان و بندر آستارا و انزلی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد شد.

وی گفت: بخش عمده این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و زیرساخت های آن توسط سازمان بنادر در حال انجام است که در بندر انزلی در بخش خصوصی مبلغی معادل 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده است و همین میزان هم توسط بخش دولتی انجام خواهد شد و همین روال هم در سایر بنادر انجام می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از انتقال دو دستگاه جرثقیل نسل جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون کارهای حقوقی اسناد و سپس مالی در راستای انتقال جرثقیل ها از یک شرکت به شرکتی دیگر در حال انجام است و در  آینده ای نزدیک این جرثقیل ها به مجموعه فعلی تجهیزات بندر آستارا اضافه می شود.

وی اذعان کرد: با انتقال این جرثقیل ها که در تلاش هستیم این جابجایی تا پایان فصل تابستان محقق شود و توان تخلیه و بارگیری در این بندر تا حد چشمگیری افزایش می یابد. جرثقیل‌ها با ظرفیت 15 هزار تن و جزء جرثقیل های نسل جدید هستند و با استقرار آنها در بندر آستارا، توان تخلیه و بارگیری کلیه کالاهای جابجا شده در دریای خزر نیز در بندر فوق فراهم می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.