| کد خبر: 267899 |

اتوبوس های برقی دانش بنیانی به خیابان می آیند

نایب رئیس ایران خودرو دیزل از رونمایی اتوبوس برقی ساخت داخل در دهه فجر و تعمیق همکاری شرکت های دانش بنیان در ساخت و طراحی خودرو خبر داد.

تین نیوز

نایب رئیس ایران خودرو دیزل از رونمایی اتوبوس برقی ساخت داخل در دهه فجر و تعمیق همکاری شرکت های دانش بنیان در ساخت و طراحی خودرو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری آنا، مهدی بالو عضو هیئت مدیره و نایب رئیس ایران خودرو دیزل درباره دستاورد های همکاری این شرکت با دانش بنیانی ها گفت: با توجه به مبنای فنی ایران خودرو دیزل با عطف به توانایی فناورانه شرکت های دانش بنیان، توانستیم طی سال های اخیر بیش از ۱۰ مححصول جدید به بازار ارائه کنیم.

وی ادامه داد: محصولات تولیدشده با استفاده فناوری های نوین و خلاقانه دانش بنیانی اکنون به تولید انبوه رسیده است. از این جمله می توان به جدیدترین و البته مهم ترین این محصولات یعنی اتوبوس برقی اشاره کرد.

بالو تصریح کرد: ایران خودرو دیزل به تازگی با سه شرکت دانش بنیان قرارداد هایی را به منظور تعمیق خودکفایی امضا کرده است. همچنین مرکز نوآوری خودرو های دیزل نیز در سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

وی تأکید کرد: از بستر این مرکز نوآوری برای توسعه پلتفرم مشترک و بهره برداری حداکثری از ظرفیت شرکت های دانش استفاده خواهد شد و همچنین تسهیل ارتباط خودروسازی و شرکت های دانش بنیان و دانشگاه استفاده خواهد شد.

نایب رئیس ایران خودرو دیزل اظهار کرد: به برکت دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اتوبوس های برقی ساخت ایران خودرو دیزل که با همت متخصصان دانش بنیانی کشور ساخته شده اند، هفته جاری رونمایی و به ناوگان حمل و نقل عمومی بپیوندند.

وی ادامه داد: در ایام الله دهه فجر، با مشارکت وزارت صمت، از ۴۰ دستگاه از این اتوبوس های برقی در شهر کرج رونمایی خواهد شد و این اولین سری از این محصولات خواهد بود که به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور می پیوندد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.