| کد خبر: 266841 |

نگاهی به صنعت خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۴

صنعت خودروسازی ایالات متحده با سالی پرتلاطم مواجه شد که شامل اعتصاب UAW و افزایش قیمت فولاد بود؛ اما با این حال، شاهد افزایش ۱۱.۶ درصدی در فروش خودروهای جدید هستیم؛ به نحوی که جنرال موتورز پیشتازی فروش خود را حفظ کرد، در حالی که MMI خودرو رشد مثبتی را نشان داد که نشان از بهبود بازار دارد.

تین نیوز

صنعت خودروسازی ایالات متحده با سالی پرتلاطم مواجه شد که شامل اعتصاب UAW و افزایش قیمت فولاد بود؛ اما با این حال، شاهد افزایش ۱۱.۶ درصدی در فروش خودروهای جدید هستیم؛ به نحوی که جنرال موتورز پیشتازی فروش خود را حفظ کرد، در حالی که MMI خودرو رشد مثبتی را نشان داد که نشان از بهبود بازار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، در حالی که شاخص کل تولید خودرو در بیشتر سال ۲۰۲۳ یک طرفه باقی ماند، خود صنعت خودرو شاهد سهم عادلانه خود از تغییرات بود؛ به عنوان مثال، اعتصاب UAW تغییرات زیادی را در صنعت خودرو ایجاد کرد و در عین حال بر فروش و تولید خودرو به درجات مختلف تأثیر گذاشت و این در حالی است که افزایش قیمت فولاد نیز باعث نوسان و جابجایی شاخص کل شد.

در مجموع، صنعت خودروسازی ایالات متحده در طول سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد موانع متعددی بود و در پایان سال، MMI خودرو (شاخص ماهانه فلزات) ۳.۳۳ درصد افزایش یافت.

سالی پرتلاطم برای فروش خودرو

تحولات قابل توجهی در بخش خودروسازی ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ رخ داد. فروش خودروهای جدید تقریباً به ۱۵.۵ میلیون دستگاه رسید که نشان دهنده افزایش ۱۱.۶ درصدی نسبت به سال قبل است. این افزایش ناشی از عوامل مختلفی از جمله انگیزه های تقویت شده، افزایش سطح عرضه و افزایش نرخ تحویل است.

در میان تولیدکنندگان برجسته، جنرال موتورز موقعیت خود را به عنوان رهبر فروش خودرو حفظ کرد، در حالی که گروه موتور هیوندای از ارقام فروش شرکت استلانتیس پیشی گرفت. از سوی دیگر، هوندا شاهد بیشترین رشد فروش سال به سال بود. با این حال، چشم انداز سال ۲۰۲۴ بازگشت به «شرایط عادی» قدیمی در بازار را پیش بینی می کند. علاوه بر این، تحلیلگران پیش بینی می کنند که سال ۲۰۲۴ شاهد رشد اقتصادی کندتر، مازاد وسایل نقلیه جدید در موجودی و پایان بازار فروشندگان خواهد بود.

آیا بازار خودروی ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ به حالت عادی بازخواهد گشت؟

شرکت Cox Automotive انتظار دارد سال ۲۰۲۴ مطلوب ترین شرایط را برای مصرف کنندگان خودرو از زمان همه گیری جهانی فراهم کند. روندهای پیش بینی شده شامل افزایش حاشیه ای کمتر از ۲ درصدی در فروش خودروهای جدید و گسترش کمتر از ۱ درصدی در بازار خودروهای دست دوم است. علاوه بر این، این پیش بینی حاکی از احیای مجدد تعادل در بخش خودرو است که به مصرف کنندگان طیف وسیع تری از انتخاب ها، تخفیف های بهبود یافته و افزایش دسترسی به گزینه های خرید آنلاین را می دهد.

Cox Automotive همچنین پیش بینی می کند که کمبود تراشه، که به طور قابل توجهی بر بازار در چند سال گذشته تأثیر گذاشته است، در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت. این منجر به افزایش عرضه خودرو و متعاقب آن کاهش قیمت خواهد شد.

در هر صورت، بازار خودروی ایالات متحده همچنان برای تحول در سال ۲۰۲۴ آماده است و به سمت یک محیط پایدارتر و متعادل تر حرکت می کند. این تغییر فرصت های بیشتری را هم برای شرکت کنندگان در صنعت و هم برای مصرف کنندگان فراهم می کند، علی رغم چالش هایی که ممکن است ایجاد شود.

سه خودروساز بزرگ: فروش و عملکرد خودرو در سال ۲۰۲۳

اعتصاب UAW به شدت پویایی بازار خودروی ایالات متحده را در سال ۲۰۲۳ تغییر داد، به خصوص برای «سه بازیگر بزرگ»دیترویت. بنابراین، دقیقا چگونه این سه غول سال را به پایان رساندند؟

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ارقام فروش استلانتیسبرای سه ماهه چهارم حاکی از فروش ۳۴۳۵۵۲ دستگاه خودرو است که کاهش حاشیه ای ۱ درصدی را نشان می دهد.

در طول سه ماهه سوم، استلانتیس رشد قابل توجهی را در درآمد خالص خود گزارش کرد و رشد قابل توجهی ۷ درصدی را ثبت کرد و در مجموع به ۴۵.۱ میلیارد یورو رسید.

فورد قبل از درک کامل تأثیر ناشی از توقف کار، به نتایج مالی قابل توجهی دست یافت و در مجموع ۴.۹ میلیارد دلار سود خالص و ۹.۴ میلیارد دلار سود قبل از بهره و مالیات (EBIT) تعدیل شده در سه فصل ابتدایی سال جمع آوری کرد.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که جریان نقدی آزاد تعدیل شده برای تمام سال ۲۰۲۳ در محدوده ۵.۰ تا ۵.۵ میلیارد دلار قرار گیرد. در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، فروش خودروهای برند فورد با افزایش ۸ درصدی به ۴۷۶۷۲۵ دستگاه رسید.

برند شورلت در ایجاد رشد قابل توجه ۲۱ درصدی در فروش جنرال موتورز در ایالات متحده در سال گذشته بسیار مهم بود. طبق داده های موجود، این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به نتایج چشمگیری دست یافت و مجموع فروش آن به ۴۴.۱ میلیارد دلار رسید.

در همین حال، درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران به ۳.۱ میلیارد دلار و ارقام تعدیل شده بر اساس EBIT به ۳.۶ میلیارد دلار رسید. علاوه بر این، جنرال موتورز عملکرد فروش درخشانی را برای کل سال ۲۰۲۳ با فروش ۲.۶ میلیون دستگاه گزارش کرد. این نشان دهنده افزایش قابل توجه ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.