| کد خبر: 266760 |

باید از خودروسازان حمایت شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چنانچه دخالت ها در این صنعت کمتر شود، می تواند عملکرد بهتری در مسیر توسعه داشته باشد.

تین نیوز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو و تاکید بر حمایت از این گروه خودروسازی در جهت پیشبرد اهداف، زیان دهی خودروسازان را از چالش های مهم این صنعت خواند، گفت: چنانچه دخالت ها در این صنعت کمتر شود، می تواند عملکرد بهتری در مسیر توسعه داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بابک احمدی در نشست با مدیرعامل ایران خودرو و بازدید از خط تولید محصول جدید این گروه صنعتی، خودروسازی کشور را در میان صنایع داخلی، مایه افتخار خوانده و تصریح کرد: اساساً فعالیت در حوزه تولید، به خصوص در صنایع فنی و فناورانه، پیچیده است؛ این در حالی است که این صنعت می تواند عملکرد بهتری نیز داشته باشد اما به شرط آنکه دخالت ها کم تر شده و اجازه دهند خودروسازی مسیر توسعه خود را پیش بگیرد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ضمن قدردانی از تلاش های این گروه صنعتی در جهت تثبیت و افزایش تیراژ تولید، گفت: نگرانی هایی در زمینه کاهش تولید وجود داشت که با اقدامات یک ماهه اخیر ایران خودرو، این نگرانی نیز رفع شده و تولید روند افزایشی خود را طی می کند.  

وی زیان انباشته را از چالش های فعلی خودروسازان داخلی برشمرده و تاکید کرد: مسیر برون رفت از این چالش و در حقیقت زیان دهی ها، تجدید ارزیابی دارایی ها است؛ این اقدام بایستی با  سرعت بیشتری صورت گیرد تا تهدید خروج از تالار اول بورس از میان برود.

این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاثیر سهام خودروسازان داخلی به ویژه ایران خودرو در عملکرد بازار سهام را بسیار بالا دانسته و گفت: هرگونه اتفاق بد پیرامون سهام ایران خودرو، سبب زیان شدید به بازار سرمایه خواهد شد.

احمدی افزود: ماه های پایانی سال برای خودروسازی بسیار پراهمیت است؛ اضافه شدن تیراژ تولید در کنار کاهش بهای تمام شده، افزایش کیفیت و توسعه محصول، اهمیت بالایی دارد و با تحقق اهداف تولید، نیاز بازار با شرایط بهتری تامین می شود.

 برقی سازی خودروها، راهبردی اساسی است

رئیس هیات عامل ایدرو، برقی سازی خودروها را راهبرد جدی وزارت صمت عنوان و خاطرنشان کرد: این راهبرد مورد حمایت رئیس جمهور  نیز قرار دارد؛ ایران خودرو باید به عنوان پرچم دار صنعت خودرو کشور در این مسیر پیشگام باشد و با محوریت این شرکت اقدامات موثری صورت گیرد. فرهنگ سازی برای خودروی برقی اقدام مهمی است؛ چنانچه ایران خودرو بتواند تولید خودرو برقی سال آینده را به ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه برساند، راهگشا خواهد بود و این شرکت رسالت خود را در توسعه صنعت خودرو کشور به جای خواهد آورد.

احمدی بر نقش آفرینی شرکت تام (یکی از شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو) در ایجاد زیرساخت های شارژ خودروهای برقی تاکید کرده و گفت: علاوه بر فرهنگ سازی بایستی در زمینه همراه سازی نهادهای مرتبط نیز اقدام کرد.

ری را برقی، در مقایسه با نمونه های خارجی، خوب ظاهر شده است

در ادامه،   معاون وزیر صمت از خط تولید ری را برقی که محصول جدید این گروه خودروسازری است نیز بازدیده کرده و پس از رانندگی با این محصول جدید ایران خودرو، اظهار کرد: ری را در مقایسه با سایر خودروهای برقی که با هدف ترویج فرهنگ استفاده از خودرو برقی وارد شده است، به لحاظ کیفیت، کارآمدی و ظرفیت های قوای محرکه، بسیار خوب ظاهر شده است. این خودرو با توجه به تشابه به پلتفرم نسخه بنزینی خود، با هدف بهره وری بالا و کاهش هزینه تولید و بهای تمام شده، منطقی طراحی شده است. ری را برقی در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان از لحاظ کیفیت و کمیت خودرو و همچنین رضایت صنعت گر و تولیدکننده با احتساب حاشیه سود منطقی تولید و عرضه خواهد شد.

احمدی ابراز امیدواری کرد که با تلاش و پیگیری های صورت گرفته، طی سال آینده بتوانیم خیابان های کلان شهرهایی که آمادگی بهتری برای پذیرش خودرو برقی دارند را با رنگ و شکل متفاوتی ببینیم. باتوجه به اتفاقات خوبی که طی سال های اخیر در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو رخ داده، با برنامه ریزی صورت گرفته، به طور حتم در سال آینده محصولات جدیدی که از منظر کیفیت و اقتصاد براساس ذائقه بازار هستند، عرضه خواهند شد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست، علیمردان عظیمی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو) گزارشی مبسوط از عملکرد این گروه صنعتی در حوزه تولید، کیفیت، فروش، پروژه های توسعه محصول، وضعیت تامین نقدینگی و موضوعات مربوط به تامین ناوگان حمل ونقل عمومی با خودرو برقی ارائه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.