| کد خبر: 265064 |

تبدیل اجباری پژو ۲۰۷ و تارا دستی توسط ایران خودرو

در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو می کند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.

تین نیوز

اقدام ایران خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می شود که باید بر اساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشد و بهانه ای برای عدم تحویل خودرو نداشته باشند.

به گزارش تین نیوز از تسنیم، عباس علی آبادی وزیر صمت پیشتر اعلام کرده بود، خودروسازان مطلقاً طبق قانون حق ندارند خریداران را مجبور به خرید اجباری محصول خود کنند و باید براساس قرارداد عمل کنند.

با این وجود شرکت های خودروسازی و به ویژه ایران خودرو بی توجه به این موضوع مشتری را مجبور می کنند با پرداخت هزینه ای بالاتر خودروهای ارتقا یافته را خریداری کنند و در غیر این صورت پول آنها را بر می گردانند.

این گونه اقدام ایران خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری بوده و بهانه ای برای عدم تحویل خودرو نداشته باشند اما متأسفانه بهانه استانداردهای 85 گانه باعث شده تا مشتری را در شرایطی قرار دهند که یا باید خودروی جدید را بخرد یا خودرویی به او تعلق نمی گیرد.

البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود خودروسازان به من گفته اند که به مشتریان توصیه می کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند، حالا مشتری می تواند توصیه را نپذیرد. اما عملا خبری از توصیه نیست و مشتری که ماه ها در انتظار خودروی ثبت نامی خود در سامانه یکپارچه است به یکباره با فراخوانی  از شرکت روبه رو می شود که محصول ثبت نامی شما تغییر کرده و می توانید این خودروی جدید را خریداری کنید.

این در حالی است که در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو می کند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.

در حال حاضر مشتریان پژو207 دستی امکان تحویل خودروهای خود را نداشته و ایران خودرو می گوید باید پژو207 جدید را خریداری کنید که در این شرایط خریدار باید 150 میلیون تومان پول بیشتری را به شرکت واریز کند.

علاوه بر این تبدیل اجباری تارا دستی ساده به تارا v1 پلاس هم باعث نارضایتی مردم شده و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان حمایت پاسخی به این موضوع نداده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.