| کد خبر: 260068 |

◄ قیمت کامیون از دلار 47 هزار تومانی شوکه شد؛ بازار کامیون در انتظار ریزش

با تحولات ایجاد شده در بازار ارز و افت قیمت دلار به کانال 47 هزار تومان، قیمت کامیون نیز با تکانه هایی مواجه شده و معامله گران در انتظار ریزش قیمت ها در بازار کامیون هستند.

تین نیوز

با تحولات ایجاد شده در بازار ارز و افت قیمت دلار به کانال 47 هزار تومان، قیمت کامیون نیز با تکانه هایی مواجه شده و معامله گران در انتظار ریزش قیمت ها در بازار کامیون هستند.

به گزارش تین نیوز، توافق بین ایران و آمریکا برای آزادی زندانیان دو تابعیتی در مقابل آزادسازی 6 میلیارد دلار پول ایران، از نظر اقتصادی اتفاق کوچکی است اما همین اتفاق کوچک می تواند در بازارهای مختلف کشور ما – از جمله بازار کامیون - موج های بزرگ ایجاد کند.

وضعیت بازار کامیون در یک سال اخیر به گونه ای بوده که مقدار قابل توجهی تقاضای غیرواقعی و سفته بازانه به دلیل انتظارات تورمی وارد بازار شده و قیمت کامیون دچار حباب شده است. از سوی دیگر بخش مهمی از انتظارات تورمی و توقع گرانی تریلی و کامیون از محل افزایش مداوم نرخ دلار شارژ می شد. حالا شرایط کمی دگرگون شده و بین ایران و آمریکا مذاکراتی در جریان است که می تواند وضعیت منابع ارزی ایران را بهبود بخشد.

اثر این مذاکرات روز ابتدایی هفته جاری خود را در بازار ارز نشان داد و دلار وارد کانال 47 هزار تومانی شد. بازار خودرو سواری نیز از این اخبار تاثیر گرفت و قیمت ها در این بازار با افت 10 تا 30 میلیونی مواجه شدند. اما سوال اینجاست که این تحولات چه تاثیری در بازار کامیون خواهد داشت؟

چشم معامله گران بازار کامیون به نرخ دلار

صحبت با معامله گران حرفه ای بازار کامیون نشان می دهد آنها این روزها نوسان های نرخ دلار را لحظه ای پیگیری می کنند چرا که اگر روند افت قیمت دلار ادامه دار شود، کاهش قیمت کامیون هم اجتناب ناپذیر است.

یکی از فعالان بازار کامیون با بیان این که کسانی که کامیون با قیمت های حبابی و متورم طی یک سال گذشته خریده اند و پیش بینی می کردند دلار تا پایان سال 60 هزار تومان یا بیشتر برسد و قیمت کامیون را هم با خود به کانال های بالا بکشاند و سود ببرند اکنون تا حدی شوکه شده اند.  آنها اگر تحلیل های تکنیکال قیمت دلار را ببینند بیشتر هم شوکه می شوند چرا که بعد از آزادسازی 6 میلیارد دلار از منابع ایران، جدا از تحولات سیاسی که احتمال مذاکره بیشتر بین ایران و آمریکا و کاهش انتظارات تورمی را قوت بخشیده ، نمودارهای تکنیکال هم سقوط نرخ دلار تا کانال های زیر 45 هزار تومان را قابل تحقق نشان می دهد.

به گفته این فعال بازار، اگر ریزش نرخ دلار شدت بگیرد قطعا شاهد ریزش قیمت کامیون هم خواهیم بود و البته این ریزش فقط شامل بازار کامیون نیست و بازار خودروهای سبک هم به این وضعیت دچار می شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سینا مهدوی 7 0

    توی ایران وقتی دلار بره بالا قیمت همه چیز ثانیه ای میره بالا وقتی دلار بیاد پایین هم میگن چون به نرخ دلار اون موقع خریدیم پایین تر نمیفروشیم من رفتم لوازم یدکی بگیرم یارو گفت با دلار 60 تومنی خریدم گفتم آخه مرد حسابی دلار کلا ده دقیقه هم روی 60 تومن نبود تو کی وقت کردی بری بخری 😂

  • امیر 2 0

    فکرکنم برعکس بشه چونکه وصعیت باربهترشد

  • امیرمهدوی 3 0

    برادر من .این چه حرفیه..تو کامیونهای صفر قیمت بازار که از قیمت کارخونه پایینتره...کارخونه باید قیمتش و بیاره پایین که تا وقتی نظارتی نباشه و دولتم بخاطر منافع خودش ازشون حمایت میکنه عمرا قیمتاشون بیاد پایین...تو این مملکت همه چی با دلار محاسبه میشه به غیر از درآمد و حقوق کارگر و کارمند و بازنشسته. و بقیه اقشار..بعدشم اینکه تو این مملکت اگه قیمت دلار هزازتومن هزارتومن بره بالا ..قیمتهای اجناس و کالا پنج تا پنج تا پله گرون میشه..ولی اگه قیمت دلار دو هزار تومن یا ده هزار تومن بیاد پایین ..قیمت اجناس و کالا فقط ثابت میمونه خبری از کاهش قیمت نیست..چون کسی نیست که بهشون بگه فلانی چرا؟چون جیب ناظر از قبل پر شده...اینه سیاست اقتصادیه مدرن مملکت ما..که کشورهای دیگه سخت به دنبال این سیاست اقتصادی هستن تا کشورشون مثل ما پیشرفت کنن...بزرگوار..اولا تو این دولت و مجلس همه به غیر سواد خوندن و نوشتن سواد سیاسی اقتصادی دارن تازه اکثرشون دکتر هستن..حالا دکترا رو چجوری و از کجا گرفتن بماند به ماربطی نداره..مهم اینه که کاربلد هستن دزد نیستن. مافیا نیستن. دلسوز همه قشر جامعه هستن..اجازه نمیدن کسی تو فقر باشه..فقر و غنی رو یکسان کردن..دستشون تو جیب ملت نیست..از همه ظرفیتها استفاده میکنن تا ملت در آرامش باشن..از سرمایه های مملکت(نفت.گاز.بنزین.مس.سنگ آهن.فولاد.طلا.نقره)صنایع خودرو سازی.بطور کلی تولید و صادرات جهت دادن یارانه های کلان به هر فرد جامعه تا همه در رفاه کامل باشن و ریشه فقر در کشور زده بشه......قیمتهای کالاهای ضروری رو منصفانه کردن..در قیمت و کیفیت خودروها حق و حقوق ملت و درنظر گرفتن نه اینکه منافع خودشون و کارخونه ها رو...تو این دوسال دومیلیون مسکن ساختن تحویل دادن دو سال دیگه هم دومیلیون مسکن دیگه رو هم میسازن..بماند قیمت و اجاره مسکن انقدر پایین اومد و حقوق کارگر و بازنشسته روهم بالا بردن که یک کارگر با ۶ماه حقوقش تو بهترین جای تهران میتونه یه خونه ۹۰متری بخره..کلی بگم دیگه برای کسی خودرو و مسکن آرزو نیست..تازه سفره ملت و چقدر رنگین کردن.فقط بیاین و ببینین مرغ وگوشت ولبنیات و میوه.کلا فراوونی...صفحه های مجازی رو هم دیگه از فیلتر برداشتن چون انقدر درک و داشتن که ملت از اون فضای مجازی منبع درآمد داشت و تبلیغ کالاهاش و برای فروش میکرد...خلاصه که مملکت و کردن گل و بلبل..کامیونی که دوسال پیش میدادن یک میلیارد الان ۸میلیارده..خب بهترین از چی از این دولت و مجلس میخواین؟؟بده ملت و (کامیوندار)و کردن میلیاردر؟؟؟پراید و تیبا رسوندن به سیصد و پنجاه میلیون یعنی نزدیک به نیم میلیارد..یکی دوتا تکون دیگه به خودشون بدن..پراید و تیبا دارها هم میشن میلیاردر..بازم میخواین از دولت و مجلس عزیز ایراد بگیرین؟؟.خدایا عاقبت این ملت ساده رو از دست این مسئولین..............ختم به خیر بفرما..الهی آمین