| کد خبر: 256834 |

پیاده سازی سامانه تماس اضطراری بر روی "ریرا" تا شهریورماه

در دومین جلسه پیگیری پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (E-Call) اعلام شد ایران خودرو ، پلتفرم خودروی متصل بر روی یک نمونه خودروی "تارا" به صورت پایلوت همراه با قابلیت تماس اضطراری (E-Call) توسط این شرکت پیاده سازی شده است.

تین نیوز

در دومین جلسه پیگیری پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (E-Call) اعلام شد ایران خودرو ، پلتفرم خودروی متصل بر روی یک نمونه خودروی "تارا" به صورت پایلوت همراه با قابلیت تماس اضطراری (E-Call) توسط این شرکت پیاده سازی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته، با توجه به لزوم نقش آفرینی و تعامل تمامی ذی نفعان مرتبط در پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (E-Call) و اهمیت ایجاد زیرساخت مخابراتی جهت برقراری ارتباط دو طرفه متشکل از صوت و داده، دومین جلسه پیگیری پیاده سازی این سامانه بر روی خودروهای شرکت ایران خودرو در محل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمل و نقل و فضایی برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگان گروه خودروسازی ایران خودرو، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، سازمان امداد و نجات هلال احمر و گروه امداد خودرو ایران حضور داشتند، به هم اندیشی و تبیین وظایف هر یک از سازمان های ذی ربط در خصوص پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (E-Call) پرداخته شد.

در این جلسه مطرح شد که از سوی شرکت ایران خودرو پلتفرم خودروی متصل بر روی یک نمونه خودروی "تارا" به صورت پایلوت همراه با قابلیت تماس اضطراری(E-Call) توسط شرکت ایران خودرو پیاده سازی شده است.

این پلتفرم با همکاری جهاد دانشگاهی شریف توسعه داده شده و تست بخش های نرم افزاری و سخت افزاری آن از جمله قابلیت امداد برخط (B- Call) در ارتباط با مرکز امداد خودروی ایران با موفقیت انجام شده است. در زمینه سخت افزار پلتفرم، استاندارد R144 در مرکز ایتراک (شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعه های خودرو) در حال انجام است.

در ارتباط با زیرساخت مخابراتی سامانه تماس اضطراری (E-Call) ، یکی از مشکلات موجود، ارتباط End to End در هنگام تماس چه در حالت با سیمکارت و چه بدون آن با شماره 112 است. در این حالت، زیرساخت مخابراتی باید توانایی برقراری ارتباط صوتی و تبادل داده را به صورت همزمان داشته باشد. در حال حاضر این زیرساخت در کشور وجود ندارد.

همچنین نماینده شرکت همراه اول مواردی نیز در این نشست در خصوص بحث امنیت ارتباطات سامانه (E-Call)بیان و در خصوص وجود سیمکارت در دیوایس مربوط و داشتن IME معتبر همراه آن تاکید داشتند.
همچنین نماینده شرکت ایرانسل ضمن اعلام انجام تست های اولیه در این شرکت در زمینه برقراری زیرساخت ارتباطی سامانه (E-Call)همکاری تمامی ذی نفعان این حوزه را یکی از ملزومات اجرای این پروژه دانستند.

در این نشست همچنین نماینده مرکز امداد و نجات سازمان هلال احمر، ارسال موقعیت دقیق حادثه در تماس های (E-Call) را برای این سازمان مهم ارزیابی کرده و تاکید کردند باید ترتیبی اتخاذ شود تا محل دقیق حادثه به همراه اطلاعات تکمیلی از طرف سامانه e-call نصب شده بر روی خودرو به این سازمان ارسال شود.

در این جلسه مقرر شد در گام نخست، ظرف مدت یک هفته جلسه ای بین اپراتورهای همراه اول و مرکز امداد و نجات سازمان هلال احمر تشکیل و در خصوص تجهیز دو مرکز به InBand Modem جهت تبادل داده و برقراری ارتباط صوتی دوطرفه به عنوان زیرساخت پیاده سازی سامانه تماس اضطراری برگزار شود.

همچنین اپراتور همراه اول متعهد به سرمایه گذاری و تجهیز مرکز امداد و نجات استان البرز و اپراتور ایرانسل متعهد به سرمایه گذاری و تجهیز مرکز امداد و نجات استان سمنان به InBand Modem به منظور انجام تست های پایلوت سامانه (E-Call) شدند.

با سرمایه گذاری انجام شده توسط اپراتورها، گروه صنعتی ایران خودرو نیز متعهد به راه اندازی خط تولید انبوه سامانه (E-Call)بر روی خودرو "ریرا" تا شهریور ماه سال جاری می شود.

مقرر شد تا یک ماه آینده زیرساخت تست فنی به اتمام رسیده و در مراحل بعد، ابعاد و مشخصات فنی سامانه ضمن ارسال به سازمان تنظیم مقررات رادیویی جهت بررسی، توسط معاونت حمل و نقل وزارت صمت به اطلاع وزیر صمت برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.