| کد خبر: 253413 |

آغاز عرضه یکپارچه خودرو بدون قرعه‌کشی از ۲۰ اسفند

سخنگوی وزارت صمت گفت که طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از شنبه ۲۰ اسفند آغاز می شود و جزئیات خرید خودرو از این سامانه را توضیح داد.

تین نیوز

سخنگوی وزارت صمت گفت که طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از شنبه ۲۰ اسفند آغاز می شود و جزئیات خرید خودرو از این سامانه را توضیح داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امید قالیباف اظهار کرد: در گام  اول متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه ۲۰ اسفند تا سه شنبه ۲۳ اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در آن مسدود کنند. همچنین متقاضیان نباید پلاک فعال بنام خود داشته باشند و طی ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو نخریده باشند.

وی با اشاره به اینکه در طرح یکپارچه عرضه خودرو قرعه کشی حذف شده، گفت: پس از بررسی حساب های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه اجرا می شود که در این مرحله متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

مشاور وزیر صمت گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت نام اولا اولویت بندی متقاضیان انجام می شود و دوما با توجه به برنامه تولید نسبت به زمان بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و در این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب خریدار باقی بماند.

وی افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از سه ماه باشد می تواند نسبت به رفع انسداد( با حفظ نوبت) اقدام کند و سپس بر اساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هر محصول در خصوص قطعی کردن ثبت نام اقدام کند.

به گفته سخنگوی وزارت صمت اسامی بانک هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از ؛ رسالت، آینده ، اقتصادنوین، ایران زمین ، گردشگری ، سینا، شهر، مهر ایران ، کشاورزی ، پست بانک ، سرمایه ؛ تجارت و ملت. اما این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه ذکر شده اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت مرحله آخر طرح یکپارچه عرضه خودرو را تکمیل یا واریز وجه و دریافت خودرو ذکر کرد و گفت: خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت روز خودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفاً با هدف کسب درآمد قصد ثبت نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند.

قالیباف هدف از این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری و تثبیت جریان تولید و  برنامه ریزی دقیق تر برای تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: این طرح بر اساس الگوبرداری از نحوه فروش بسیاری از خودروسازان جهانی و به منظور شفاف سازی عرضه خودروسازان انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.