| کد خبر: 231648 |

زنگ خطر برای دلالان خودرو نیز به صدا درآمد

◄ عرضه خودرو در بازار بی‌مشتری

در شرایط رکود بازار تعداد فروشندگان خودرو در بازار زیاد شده ابا این حال معاملاتی انجام نمی‌شود.

تین نیوز

مدت‌هاست که خبرهای خوبی از بازار خودرو به گوش نمی‌رسد و تاکنون تصمیم‌گیران و مدیران راهکارهای مختلفی را برای رهایی این بازار از رکود اعمال کردند، که هیچکدام نتیجه بخش نبوده است. بنابراین همچنان سایه زیان و رکود بر بازار خودرو سنگینی می‌کند. یعنی نه شرکت های خودروساز از قیمت های تصویب شده از سوی شورای رقابت رضایت ندارند و نه از آن سو خریداری برای کالاهایشان در بازار وجود دارد.

پیش از این برخی کارشناسان بازار خودرو پیش بینی می کردند که شاید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان و همچنین مذاکرات بین المللی و احتمال برداشته شدن تحریم ها، قیمت ها تا حدودی متعادل تر شود و خریدار با بازار خودرو آشتی کند. اما این  گفته ها فقط در حد همان احتمالات باقی ماند و رکود همچنان بر این بازار حاکم است.

هر چند اخیرا خودروسازان داخلی در قیمت گذاری برخی کالاها آزاد هستند و دیگر شورای قیمت گذاری دست شرکت ها را در قیمت گذاری برخی خودروها باز گذاشته است اما با این حال نه خودروسازان از این وضعیت راضی هستند ونه این تصمیم توانسته متقاضیان را به بازار بکشاند.

هر چند براساس ابلاغیه شورای رقابت، قیمت محصولات ایران خودرو با میانگین ۸ درصد و محصولات سایپا به‌طور متوسط ۸.۹ درصد گران شد.

بنابراین با وجود اینکه در آستانه انتخابات هستیم بازار خودرو همچنان قفل است و خرید و فروشی انجام نمی شود. همان طوری که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به تجارت نیوز گفته: فعلا تعداد فروشندگان خودرو در بازار زیاد شده است اما معاملاتی انجام نمی‌شود.

سعید موتمنی همچنین از افزایش عرضه گسترده خودرو از پارکینگ دلال‌ها خبر داده و گفته: مردم عادی فروشنده خودرو نیستند. بلکه عرضه خودرو از پارکینگ شخصی دلال‌ها به بازار زیاد شده است. همین افزایش عرضه باعث شد خودرو گران نشود.

این در شرایطی است که متقاضیان معتقدند که قیمت ها همچنان بالاست و همین امر باعث شده که فعلا از خرید دست نگه دارند و یا به سمت خودروهای کارکرده بروند. به گونه ای که در ماهای اخیر بازار خودروهای کارکرده خیلی گرم تر است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.