| کد خبر: 231285 |

◄ فروش خودروهای ارزان قفل بازار را باز می کند؟

محبوبیت خودروهای ارزان قیمت؛ این وضعیت فعلی بازار خودرو در ایران است. ماه هاست که بازار خودرو راکد بوده و مذاکرات وین و احتمال برداشته شدن تحریم ها نیز روند روکود در بازار را نیز تمدید کرده است.

تین نیوز

محبوبیت خودروهای ارزان قیمت؛ این وضعیت فعلی بازار خودرو در ایران است. ماه هاست که بازار خودرو راکد بوده و مذاکرات وین و احتمال برداشته شدن تحریم ها نیز روند روکود در بازار را نیز تمدید کرده است. البته وضعیت نه چندان مطلوب خودروسازان داخلی و زیان ده بودن آنها در طی این سال ها نیز از جمله عوامل موثر در این وضعیت بوده اند.

مدت هاست که بازار خودرو راکد بوده و خرید و فروشی انجام نمی شود. یعنی متقاضیان میلی برای خرید ندارند و سرمایه گذاران نیز بواسطه عدم ثبات بازار فعلا برای سرمایه گذاری در این صنعت دست نگه داشته اند. در این بین فقط خریداران و مصرف کنندگان واقعی مانده اند که عده کمی از آنها که نیاز واقعی دارند نیز به سمت خودروهای ارزان قیمت که ارزش آنها بیش از 100 میلیون تومان نباشد روی آورده اند.

درواقع تقاضا برای فروش خودرو زیاد است اما از آن سو خریداری وجود ندارد. بنابراین فروش خودروهای گران قیمت با توجه به وضعیت بازار به یکی از معضلات اصلی این صنعت و خودروسازان تبدیل شده است. در این میان تصمیم های مقطعی همچون عرضه خودرو در بازار سرمایه (بورس) نیز نتوانسته مشکلی از صنعت خودروسازی حل کند. بلکه فقط مشکلات را پیچیده تر می کند.

بنابراین  ثبات در بازار خودروهای داخلی در حالی سایه افکنده که چندی پیش خودروسازان مجوز افزایش قیمت تا حدود ۹ درصد را از شورای رقابت دریافت کرده‌اند. با این حال این مجوز نیز نتوانست چندان بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. بطوریکه بازار در هوای گرم این روزها یخ‌زده است.

به نظر می رسد با توجه به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و نیز ادامه مذاکرات روند ریزشی در بازار خودرو همچنان ادامه داشته باشد. به گفته فعالان و کارشناسان این حوزه ثبات در بازار خودرو منوط به روی کار آمدن دولت جدید، نتیجه مذاکرات و قیمت ارز است که در حال حاضر در هاله ای از ابهام قرار دارد. آنچه که هم اکنون در بازار خودرو به اسم باز شدن قفل بازار نام برده می شود تنها برای خودروهای ارزان قیمت و یا کارکرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.