| کد خبر: 227622 |

توزیع روزانه ۷۹ میلیون لیتر بنزین و ۵۴ میلیون لیتر گازوییل

روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد؛ در راستای اجرای قانون هوای پاک و تعهد خود مبنی بر تامین و عرضه بنزین و گازوییل با استاندارد ملی، هم اکنون روزانه ۷۹ میلیون لیتر بنزین و ۵۴ میلیون لیتر گازوییل با استاندارد یورو ۴ (در سراسر کشور و تمامی کلانشهرها) توزیع می‌کند.

تین نیوز

 روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد؛ در راستای اجرای قانون هوای پاک و تعهد خود مبنی بر تامین و عرضه بنزین و گازوییل با استاندارد ملی، هم اکنون روزانه ۷۹ میلیون لیتر بنزین و ۵۴ میلیون لیتر گازوییل با استاندارد یورو ۴ (در سراسر کشور و تمامی کلانشهرها) توزیع می‌کند.

به گزارش تین نیوز، روابط عمومی وزارت کشور پیرو انتشار خبری در خبرگزاری خانه ملت باعنوان «سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها 100 برابر حد مجاز دی اکسید گوگرد تولید می‌کند»، توضیحاتی ارائه کرد.

متن جوابیه روابط عمومی وزارت نفت به شرح زیر است:

وزارت نفت در راستای اجرای قانون هوای پاک و تعهد خود مبنی بر تامین و عرضه بنزین و گازوییل با استاندارد ملی، با اولویت کلانشهرها و ناوگان حمل و نقل کشور، از سال 1393 توزیع بنزین و گازوییل یورو 4 را آغاز نموده و هم اکنون روزانه 79 میلیون لیتر بنزین و 54 میلیون لیتر گازوییل با استاندارد یورو 4 (در سراسر کشور و تمامی کلانشهرها) توزیع می کند.

با توجه به توافق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با سازمان راهداری کل کشور، هم اکنون گازوییل یورو 4 نیز فراتر از تعهدات و در 500 جایگاه در مسیرهای مواصلاتی کشور توزیع می‌شود. درخصوص کیفیت سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی نیز مطابق با استاندارد ملی، سوخت مورد نیاز به میزان درخواستی تامین و توزیع شده است. بدیهی است وفق ماده 13 قانون هوای پاک نیز نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی که از سوخت مایع به عنوان سوخت دوم استفاده می‌کنند، بایستی تمهیدات لازم برای مصرف این سوخت را فراهم نموده و فیلتراسیون گازهای حاصل از احتراق را به گونه‌ای پیش بینی و اجرا کنند تا آلایندگی آن‌ها در حدود مجاز انتشار آلاینده های هوا که ازسوی سازمان حفاظت از محیط زیست تعیین می‌شود، قرار گیرد.

لازم به ذکر است در پایش و کنترل کیفیت انواع سوخت توزیعی در کشور علاوه بر واحدهای عامل زیرمجموعه وزارت نفت، ازسوی سایر سازمان‌های نظارتی، (سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست) نیز در دوره‌های مشخص، مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد و تاییدیه‌های لازم صادر می‌گردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.