| کد خبر: 223704 |

مردم عاملان گرانی خودرو را معرفی کردند

نتایج یک افکارسنجی آنلاین ایرنا نشان داد: ۴۳.۶ درصد از افراد شرکت کننده در این پژوهش مجازی معتقدند «‌دلالان و واسطه گران » بیشترین نقش را در گرانی خودرو دارند. مخاطبان این نظرسنجی «رقابتی نبودن بازار خودرو» را نیز با ۳۳.۹ درصد دومین عامل گرانی خودرو معرفی کردند.

تین نیوز

نتایج یک افکارسنجی آنلاین ایرنا نشان داد: ۴۳.۶ درصد از افراد شرکت کننده در این پژوهش مجازی معتقدند «‌دلالان و واسطه گران » بیشترین نقش را در گرانی خودرو دارند. مخاطبان این نظرسنجی «رقابتی نبودن بازار خودرو» را نیز با ۳۳.۹ درصد دومین عامل گرانی خودرو معرفی کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بازار خودرو عمدتا با نوسان و با افزایش قیمت های مختلف روبه رو بوده است . در این راستا  اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا بر آن شد تا افکارسنجی آنلاین خود را در این هفته به بازار خودرو اختصاص دهد. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۱۷ تا ۲۴ آذر ماه بر روی سایت ایرنا قرار گرفت و در مجموع حدود ۴ هزار نفر در این پژوهش آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران "ایرنا" در این افکارسنجی آنلاین از مخاطبان خود خواست تا در مورد این که کدام عامل در گرانی خودرو بیشترین نقش را دارد، ‌اعلام نظر کنند. ۴۳.۶ درصد از مخاطبان به عامل « دلالی و واسطه گری » اشاره داشتند. «رقابتی نبودن بازار خودرو» با ۳۳.۹ درصد ،‌ « افزایش نرخ ارز به دلیل تشدید تحریم ها»  با ۱۲.۶ درصد و «کاهش تولید و عرضه خودرو» با ۹.۹ درصد به ترتیب از دیگر علل گرانی خودرو توسط مردم معرفی شدند .

در این نظرسنجی چهار سوال؛ ۱- به نظر شما کدام یک از عوامل زیر نقش بیشتری در گرانی خودرو داشته است؟ ۲-  کدام یک از عوامل زیر می تواند در کاهش قیمت خودرو نقش بیشتری ایفا کند ؟ ۳- آیا از نحوه کنونی ثبت نام و قرعه‌کشی خودروها راضی هستید؟ ۴- ترجیح شما برای خرید خودرو در وضعیت کنونی بازار در کوتاه مدت چیست؟  مطرح شد.

در پاسخ به سوال « کدام یک از عوامل می تواند در کاهش قیمت خودرو نقش بیشتری ایفا کند ؟» ۳۴.۳ درصد به  «آزادسازی واردات خودرو» و  ۲۴.۳ درصد به «ایجاد بازار رقابتی با حذف انحصارات »‌ اشاره داشتند .

«حذف واسطه گری از طریق عرضه مستقیم به خریداران»‌ با ۱۹ درصد ،‌ «کاهش نرخ دلار و رفع تحریم ها » با ۱۱ درصد ،‌ « افزایش تولید با کمک قطعه سازان » با ۶.۴ درصد و «تشدید نظارت ها» با ۵ درصد از دیگر عوامل مطرح شده در کاهش قیمت خودرو  توسط پاسخگویان معرفی شد .

 علاوه براین ،  ۷۷.۱ درصد مخاطبان ایرنا  اعلام کردند «اصلا» از نحوه ثبت نام و قرعه کشی خودرو ها رضایت ندارند.  ۱۱.۶ درصد نیز میزان رضایت خود را «کم»‌، ‌۸ درصد «متوسط» و ۳.۳ درصد «زیاد» مطرح کردند .

۷۱.۳ درصد  پاسخگویان این افکارسنجی در پاسخ‌ به سوال  « ترجیح شما برای خرید خودرو در وضعیت کنونی بازار در کوتاه مدت چیست؟» گزینه « تا سال آینده، خرید نمی کنم » را انتخاب کردند . ۲۱.۴ درصد گفتند که « مدتی صبر می کنند »‌ و ۷.۳ درصد نیز گزینه « خرید می کنم» را مناسب دانستند.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از روز ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

تاکنون دیدگاههای مخاطبان  ایرنا در 6 نظرسنجی پیشین در مورد موضوعات مختلف از جمله کرونا، محدودیت های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس اخذ شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.