| کد خبر: 214752 |

◄ ارسال اولین های کامیون با سوخت سلولی هیوندای به سوییس

هیوندایی 10 واحد از کامیون های xcient که اولین کامیون سنگین با سوخت سلولی در جهان است را به سوییس ارسال کرد. XCIENT Fuel Cell می تواند تقریبا 400 کیلومتر را با استفاده از قدرت 190 کیلو واتی سیستم سوخت هیدروژن با یکبار شارژ طی کند.

تین نیوز

شرکت هیوندای موتور 6 جولای، 10 واحد اول از Hyundai XCIENT Fuel Cell ، که اولین کامیون سنگین تولید شده در جهان با سوخت سلولی است را به سوئیس ارسال کرد.

به گزارش تین نیوز، این شرکت در نظر دارد امسال مجموعاً 50 سلول سوختی XCIENT را به سوئیس بفرستد ، و تحویل آن به مشتریان ناوگان تجاری از ماه سپتامبر آغاز می شود.

هیوندای قصد دارد تا سال 2025 تعداد 1600 کامیون سوختی XCIENT Cell را تولید کند، که نشان دهنده تعهدات زیست محیطی این شرکت و قدرت فناوری آن در تلاش برای کاهش انتشار کربن از طریق راه حل های انتشار صفر است.

ان چول لی، معاون مدیرعامل و رئیس بخش خودروهای تجاری در هیوندای موتور، در این باره گفت: XCIENT Fuel Cell یک واقعیت امروزی است ، نه فقط به عنوان یک پروژه مدنظر در آینده. هیوندای با قرار دادن این وسیله نقلیه زمینی در جاده، اکنون نقطه عطف مهمی را در تاریخ وسایل نقلیه تجاری و توسعه جامعه هیدروژن نشان می دهد. ایجاد یک اکوسیستم جامع هیدروژن ، که در آن نیازهای بحرانی حمل و نقل توسط وسایل نقلیه مانند XCIENT Fuel Cell تأمین می شود ، به یک الگو منجر می شود که تولید گازهای گلخانه ای توسط اتومبیل را از معادله محیطی حذف می کند.

 هیوندای با معرفی اولین خودروی سواری برقی سوختی با تولید انبوه جهان ، ix35 و نسل دوم وسیله نقلیه الکتریکی سلولی سوختی NEXO، در حال حاضر با بهره گیری از ده ها سال تجربه ، پیشرو در فناوری برجسته سلولی سوختی جهان است. توانایی تولید برای پیشبرد هیدروژن در بخش وسایل نقلیه تجاری با سلول سوختی XCIENT را افزایش می دهد.

download

معرفی XCIENT Fuel Cell

XCIENT توسط یک سیستم سوخت سلولی هیدروژن 190 کیلووات با پشته های سلولی دوگانه 95 کیلووات تولید می شود. هفت مخزن بزرگ هیدروژن ظرفیت ذخیره سازی ترکیبی حدود 32.09 کیلوگرم هیدروژن را ارائه می دهند. دامنه رانندگی برای موتور سوخت XCIENT در حدود 400 کیلومتر در یک سوخت گیری است.

این برای پیدا کردن تعادل مطلوب بین نیازهای خاص از مشتریان بالقوه ناوگان تجاری و زیرساختهای شارژ در سوئیس ایجاد شده است. زمان سوخت گیری برای هر کامیون تقریباً 8-20 دقیقه طول می کشد.

فناوری سوخت سلولی به دلیل داشتن محدوده طولانی و زمان سوخت گیری کوتاه، به خصوص در حمل و نقل و لجستیک تجاری مناسب است. سیستم پیل سوختی دوتایی انرژی لازم را برای رانندگی کامیون های سنگین به بالا و پایین زمین کوهستانی در منطقه فراهم می کند.

علاوه بر XCIENT Fuel Cell، هیوندای موتور، در حال توسعه یک واحد تراکتور از راه دور است که قادر است با یک بار شارژ ، مسافت 1000 کیلومتر را طی کند. این سیستم مجهز به سیستم سلولی سوخت پیشرفته با دوام و قدرت بالا خواهد بود که هدف آن بازارهای جهانی از جمله آمریکای شمالی و اروپا است.

 

اکوسیستم هیدروژن سبز

در سال 2019 ، شرکت هیوندای موتور،  (HHM) را ایجاد کرد و با شرکت سوئیسی H2Energy که کامیون سنگین را به مبلغ پرداختی برای هر بار استفاده به اپراتورهای کامیون اجاره می دهد، سرمایه گذاری مشترکی را اغاز کرد.

هیوندای به دلایل مختلف ، سوئیس را به عنوان نقطه شروع فعالیت تجاری خود انتخاب کرد. یکی از دلایل آن مالیات جاده LSVA سوئیس بر روی وسایل نقلیه تجاری است که در مورد کامیون های با انتشار صفر گازهای گلخانه ای صدق نمی کند. که این تقریباً برابر با هزینه های حمل و نقل در هر کیلومتر کامیون با سوخت سلولی در مقایسه با یک کامیون دیزلی معمولی است.

مورد تجاری هیوندای شامل استفاده از هیدروژن کاملاً تمیز است که از نیروی برق تولید می شود. برای کاهش واقعی انتشار گازهای کربن ، همه کامیون ها فقط باید روی هیدروژن سبز کار کنند. سوئیس کشوری است که یکی از بالاترین سهام هیدرو نیرو را در سطح جهان دارد و بنابراین می تواند انرژی سبز کافی را برای تولید هیدروژن فراهم کند. پس از اجرای این پروژه در سوئیس ، هیوندای قصد دارد آن را در سایر کشورهای اروپایی نیز گسترش دهد.

hyundai-hydrogen-mobility-infographic-1610

پرونده تجاری برای زیرساخت هیدروژن

هیوندای با استفاده از وسایل نقلیه دارای هیدروژن در حمل و نقل تجاری ، تقاضای پایدار برای سوخت هیدروژن را تضمین می کند. و با تولید هیدروژن صنعتی ، Hydrospider یک منبع ثبات را تضمین می کند. این مبنایی برای مورد تجاری است که تحرک هیدروژن را از نظر اقتصادی پایدار می کند و امکان رشد آن را فراهم می کند. از طریق این فرآیند ، هیوندای به تدریج زیرساخت هیدروژن را در سوئیس ایجاد می کند.

راه اندازی زیرساخت های سوخت گیری کامیون در سوئیس با ایستگاه های دارای 350 بار فرصتی برای گسترش این شبکه برای خودروهای سواری سوخت سلولی نیز ایجاد می کند. اتومبیل های مسافربری سوخت سلولی با فشار 700 بار سوخت رسانی می شوند. افزودن این راه حل های سوخت گیری به شبکه موجود با روشی مقرون به صرفه امکان پذیر خواهد بود. دسترسی به یک زیرساخت سوخت گیری کافی هیدروژن باعث کاهش اضطراب دامنه و تشویق افراد بیشتر برای خرید خودروهای سلولی سوخت هیدروژن خواهد شد. هرچه تعداد افراد بیشتری به گزینه های سازگار با محیط زیست تغییر کنند ، میزان انتشار کربن کاهش می یابد و منجر به بهبود کیفیت هوا و آینده ای بهتر می شود.

 

رهبری هیوندای در تکنولوژی هیدروژنی

با توجه به نگاه هیوندای به آینده ، فعالیت با انتشار صفر کربن، نقش مهمی در استراتژی شرکت خواهد داشت. علاوه بر کامیون های سوختی XCIENT Fuel Cell ، هیوندای تولید کننده NEXO ، نسل دوم آن SUV با هیدروژن است. تا سال 2025 ، این شرکت قصد دارد سالانه 670،000 وسیله نقلیه الکتریکی ، از جمله 110،000 FCEV بفروشد.

در دسامبر سال 2018 ، گروه هیوندای موتور نقشه راه طولانی مدت خود با نام "Fuel Cell Vision 2030" را اعلام کرد و مجدداً بر تعهد خود برای تسریع در توسعه جامعه هیدروژنی با اعمال فشار رهبری جهانی خود در فناوری های سوخت تاکید کرد. به عنوان بخشی از این طرح ، گروه موتور هیوندای قصد دارد تا سال 2030 ظرفیت 700000 واحد در سال از سیستم های سوخت سلولی را برای خودروها و همچنین کشتی ها ، لکوموتیوها ، هواپیماهای بدون سرنشین و ژنراتورها را تأمین کند.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.