| کد خبر: 184346 |

◄ تشریح وضعیت خودرو در دوازده ماه گذشته

پیش‌فروش‌های قطعی و غیرقطعی، تحویل محصولات با تاخیر، خروج دسته جمعی خودروسازان خارجی، رشد مطالبات انباشته قطعه‌سازان، ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو و بسیاری مسائل ریز و درشت دیگر، سالی سخت را برای کل زنجیره تولید و مصرف رقم زد که مردم در این چرخه بیش از سایر بخش‌ها دچار اذیت شدند.

تین نیوز

یک کارشناس اقتصاد صنعت خودرو، گفت: صنعت خودرو طی یک سال اخیر فراز ونشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشت و توانست تا حدی به قیمت‌های مورد نظر خود که سال‌ها تلاش برای دستیابی به آن داشت، رسید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اصغر احمدی با اشاره به گذار صنعت خودرو از برخی مسائل در یک سال پشت سر، اظهار کرد: تاریخ صنعت خودروی ایران پر است از فراز و نشیب. از نقاط پر افتخار گرفته تا لحظه­‌هایی که طعم شکست دارند. اما چیزی که دارای اهمیت بالایی است روی پا بودن صنعت خودرو علی‌رغم تمامی مسائل و مشکلات است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که، سال 97 سالی همراه با جهش قیمت خودرو در بازار نبود، تصریح کرد: در سالی که نرخ انواع ارزها در بازار آزاد جهشی چند برابری را تجربه کرد، قیمت مسکن در شهرهای مختلف رشدی بالا را شاهد بود، محصولات خوراکی و کشاورزی با افزایش قیمت و بعضا مشکل عرضه مواجه شدند. یا این‌که شاخص بورس قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح می‌کرد، تا همین چند ماه گذشته خودروسازان اجازه نداشتند تا بر خلاف نظر شورای رقابت، قیمت تولیدات خود را افزایش دهند.

احمدی با تاکید بر این نکته که افزایش قیمت خودرو با مجوز مراجع ذیصلاح و حاشیه بازار انجام پذیرفت، افزود: پیش‌فروش‌های قطعی و غیرقطعی، تحویل محصولات با تاخیر، خروج دسته جمعی خودروسازان خارجی، رشد مطالبات انباشته قطعه‌سازان، ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو و بسیاری مسائل ریز و درشت دیگر، سالی  سخت را برای کل زنجیره تولید و مصرف رقم زد که مردم در این چرخه بیش از سایر بخش‌ها دچار اذیت شدند.

کارشناس اقتصاد خودرو به این نکته نیز اشاره کرد که، براساس پیش‌بینی‌ها اتفاق خاصی در سال آینده نیز در صنعت خودرو کشور حادث نخواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.