| کد خبر: 171343 |

◄ بسته ارزی دولت بر بازار و صنعت خودرو تاثیری نداشت

بسته جدید ارزی نه‌تنها از مشکلات خودروسازان داخلی نمی‌کاهد بلکه تأثیری هم بر تعدیل یا کاهش قیمت خودروهای وارداتی ندارد.

تین نیوز

بسته جدید ارزی نه‌تنها از مشکلات خودروسازان داخلی نمی‌کاهد بلکه تأثیری هم بر تعدیل یا کاهش قیمت خودروهای وارداتی ندارد.

مهدی دادفر،  دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بابیان این مطلب گفت: در این بازه زمانی مشکل ما خودتحریمی است و قطعاً با رفع این معضل بسته جدید ارزی می‌تواند، بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، دادفر در ادامه توضیح داد: هیچ‌گاه حوزه خودرو گرفتار به دست آوردن ارز نبوده؛ چراکه واردکنندگان خودرو برای ثبت‌سفارش خودرو از ارز آزاد استفاده می‌کردند. عمده‌ترین مشکل ما به ممنوعیت ثبت‌سفارش‌ها، بسته بودن سایت و تغییر استانداردها مرتبط می‌شود، پس بسته ارزی جدید نمی‌تواند منجر به تعدیل یا کاهش قیمت‌ها شود.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به تحریم‌ها ممکن است این اثرگذاری کوتاه‌مدت باشد؟ اظهارکرد: قطعاً این برنامه دولت هم همانند دیگر برنامه‌ها راه به‌جایی نخواهد بُرد. تجربه نشان داده است که آنچه مسئولان دولتی در عرصه اقتصاد تصمیم‌سازی می‌کنند با آنچه نیاز بازار است، مطابقت ندارد. دولتی‌ها عادت دارند که بخشنامه‌های زیادی را جهت گره‌گشایی از مشکلات صادر کنند اما باوجود ارائه بخشنامه‌ها مشکلات برطرف‌سازی نمی‌شود. همین مسائل و عدم واقعیت‌گرایی‌ها در برابر مسائل روز اقتصاد باعث برهم خوردن نظم ذاتی بازار می‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه تصریح کرد: در آینده و با اجرای بسته جدید ارزی باید دید که شبکه پولی و مالی کشور به چه کسانی و با چه میزانی ارز اعطا خواهد کرد، چنانچه محدودیتی در این مسیر نباشد قطعاً خودروسازان ما تحریم را دور خواهند زد و با توجه به نیازشان قطعات موردنیاز را برای شبکه تولیدشان مهیا می‌کنند، با این رویکرد می‌توان اشاره کرد که بخشی از چالش خودروسازان برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.