| کد خبر: 169720 |

◄ تحقق مطالبات کامیونداران زنجانی

بسیاری از مطالبات کامیونداران زنجانی محقق شد.

تین نیوز

کامیون‌داران حمل کالای برون‌شهری زنجان، امسال نسبت به بالا رفتن قیمت قطعات خودروهای سنگین و لاستیک در عین ثابت ماندن کرایه‌ها معترض بودند که در حال حاضر این مشکلات آن‌ها با پیگیری و تلاش مسولان استانی رفع و مطالبات این قشر تلاشگر محقق شد. 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، رانندگان حمل‌ونقل کالای برون‌شهری از خرداد امسال خواستار افزایش نرخ کرایه حمل بار بودند که این مطالبه آن‌ها از پنجم همین ماه، هم‌زمان با سراسر کشور 20درصد افزایش یافت و بخشی از مشکلات آن‌ها حل شد. 

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، گفت: این اداره‌کل با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار استان پیگیر توزیع لاستیک برای خودروهای سنگین جاده‌ای است.

علی مدقالچی خاطرنشان کرد: تعداد رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای دارای کارت هوشمند در استان زنجان 4626 نفر است که با همکاری انجمن صنفی رانندگان، توزیع لاستیک توسط نمایندگی‌های فروش استان انجام خواهد شد. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور نیز با همکاری کانون رانندگان کالا و مسافر پیگیر تحقق مطالبه رانندگان درباره قطعات پرمصرف خودروها هستند. 

مدقالچی اضافه کرد: پیرو برگزاری شش‌جلسه در خصوص بررسی مشکلات رانندگان حمل‌ونقل کالای برون‌شهری، با توجه به مشکل نرخ حمل کالای تولیدکنندگان (کارخانه‌ها) عمده بار در شهرستان‌های ابهر و خرمده، 20‌تیر جلسه‌ای با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی، کارخانه‌های تولیدی این شهرستان‌ها و نمایندگانی از استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، گفت: در این جلسه نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقل کالای برون‌شهری و رانندگان توافق کردند نسبت به اعمال تخفیف داده‌شده به کارخانه‌های تولیدی دارای بار عمده، با همکاری هم اقدام کنند.

مدقالچی ادامه داد: 21‌تیر سال جاری نیز تخلفات هفت شرکت حمل کالای برون‌شهری در شهرستان‌های زنجان، ایجرود و طارم بررسی و رسیدگی می‌شود.

به گفته وی، طی ماه‌های گذشته با توجه به شکایت‌های رسیده و همچنین گزارش بازرسان این اداره‌کل تخلفات 15 شرکت حمل‌ونقل کالا در کمیسیون ماده 12 رسیدگی و رای صادر شد. 

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، گفت: هر هفته چهار اکیپ با همکاری این اداره‌کل و انجمن صنفی رانندگان حمل‌ونقل کالای برون‌شهری در استان از مراکز عمده بار، درباره میزان کمیسیون دریافتی بازدید می‌کنند که تاکنون مورد تخلفی مشاهده نشده است. 

مدقالچی اضافه کرد: با ابلاغ معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از نخستین روز تیرماه سال جاری همه مبادلات مالی بین رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل از طریق دستگاه کارت‌خوان انجام می‌شود.

وی افزود: هدف از این اقدام، افزایش شفافیت، استفاده از ظرفیت پرداخت‌های الکترونیکی و انجام بهینه امور رانندگان وسایل نقلیه بار و مسافر جاده‌ای است که به همه شرکت‌های حمل کالا و مسافر ابلاغ‌شده است. 

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، گفت: مبادلات مالی بین رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل اعم از کارمزد (کمیسیون) و سایر کسورات قانونی، مطابق مندرجات بارنامه و صورت‌وضعیت صادره از طریق دستگاه کارت‌خوان (pos) انجام و رسید آن باید به رانندگان تحویل داده شود. 

مدقالچی تاکید کرد: از نخستین روز تیرماه امسال استفاده از دستگاه کارت‌خوان در شرکت‌های داخلی کالا و مسافر برای دریافت وجوه قانونی ناشی از صدور بارنامه و صورت‌وضعیت مسافری شامل کارمزد (کمیسیون) و سایر کسورات قانونی موردنیاز در استان زنجان الزامی شد. 

وی یادآوری کرد: چنانچه رانندگان شکایتی از کارمزد دریافتی، برخورد ناشایست شرکت‌ها با آن‌ها و درخواست‌های خارج از قانون و مقررات اعتراضی داشته باشند مراتب را از طریق سامانه www. 141.ir و یا سامانه پیامکی 2000141 مطرح کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، خاطرنشان کرد: این اداره‌کل موظف است در اسرع وقت با قید فوریت به شکایت‌های رسیده از سوی رانندگان رسیدگی نماید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.