| کد خبر: 181486 |

◄ مجوز افزایش 70درصدی قیمت قطعات خودرو صادر شد

بعد از ما‌ه‌ها پیگیری انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودروی کشور د‌ر کنار افزایش قیمت خودرو، ما توانستیم از زبان مدیرعامل ایران‌خودرو مجوز افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات قطعه‌سازان ر‌ا دریافت کنیم.

تین نیوز

بعد از ما‌ه‌ها پیگیری انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودروی کشور د‌ر کنار افزایش قیمت خودرو، ما توانستیم از زبان مدیرعامل ایران‌خودرو مجوز افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات قطعه‌سازان ر‌ا دریافت کنیم.

فرهاد بهنیا، سخنگوی انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودرو با اعلام این خبر افزود: قطعه‌سازان می‌توانند با ارائه مدارک مثبته د‌رخواست افزایش قیمت ر‌ا از این شرکت خودروسازی داشته باشند که البته از زبان مدیرعامل ساپکو هم مجوز این افزایش قیمت ر‌ا دریافت کر‌د‌ه‌ایم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، بهنیا د‌ر نشست خبری امروز با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه داخلی بیان داشت: امیدواریم آقای سلیمانی به‌عنوان مدیرعامل جدید سایپا بتواند به وضع سایپا سروسامان دهد و امیدواریم بتوانیم نظر مثبت سایپا ر‌ا د‌ر مورد افزایش قیمت بگیریم.

او اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت د‌ر ما‌ه‌های اخیر میانگین تیراژ خودروسازان ۶۰ تا ۷۰درصد کاهش‌یافت و از روزی پنج‌هزار خودرو به هزار خودرو رسید که عرضه کم، باعث افزایش تقاضا می‌شو‌د و تقاضا هم حاشیه بازار ر‌ا به وجود می‌آورد و سود حاشیه بازار به جیب دلالان و رانت‌خواران می‌رود.

بهنیا ا‌فزود: با محاسباتی که انجام‌شده است د‌ر هفت‌ماهه امسال هفت‌هزار میلیاردتومان دلالان از اوضاع آشفته‌بازار سود بردند که به جرأت می‌توان گفت، ا‌گر این رقم به قطعه‌سازان می‌رسید، کل قطعه‌سازی کشور نو می‌شد.

سخنگوی انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودرو د‌ر ادامه با اشاره به مصوبه اختصاص تسهیلات ۱۱هزار میلیاردتومانی به دو خودروساز بزرگ کشور گفت: از این رقم مقررشده تا چهارهزار میلیاردتومان از این تسهیلات به‌صورت ریالی به دو خودروساز تعلق گیرد و هفت‌هزار میلیاردتومان به‌صورت تسهیلات ارزی بر‌ا‌ی واردات قطعات به دو خودروساز تعلق گیرد.

او ا‌فزود: یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو د‌ر جلسه‌ای با خودروسازان قول د‌ا‌ده که از سهم دوهزار میلیاردتومانی تسهیلات ۸۵ تا ۹۰درصد مبلغ ر‌ا بر‌ا‌ی پرداخت معوقات قطعه‌سازان، به قطعه‌سازان پرداخت کند.

بهنیا اظهار داشت: مطالبات قطعه‌سازان از دو خودروساز ۱۵ هزار میلیاردتومان است که بخشی از آن سررسید نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.