| کد خبر: 181210 |

◄ وزیر صنعت: اگر تولید پراید زیان‌ده است تولید نکنید

اگر تولید پراید زیان‌ده است تولید نکنند. رضا رحمانی وزیر صمت بابیان این مسئله گفت: می‌گویند برای تولید هر پراید 10 میلیون ضرر می‌دهیم، خوب سراغ تولید محصولات دیگر برون.

تین نیوز

اگر تولید پراید زیان‌ده است تولید نکنند.

رضا رحمانی وزیر صمت بابیان این مسئله گفت: می‌گویند برای تولید هر پراید 10 میلیون ضرر می‌دهیم، خوب سراغ تولید محصولات دیگر برون.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، رحمانی در اجلاس ماهیانه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: زمانی که من به وزارتخانه آمدم خودروسازان تعهد 200هزار دستگاهی داشتند و تولید آنها به حداقل رسیده بود؛ اما اکنون با کمک قطعه‌سازان درحال حل این مشکل هستیم.

او افزود: ما باید به مردم اطمینان دهیم که تولید به شرایط قبلی برگشته و به خودروسازها نیز اعلام کردم باید 80درصد تولید خود را به تعهدات اختصاص دهند اگر می‌گویند پراید را با 10میلیون تومان ضرر می‌دهیم خب تولید نکنند سراغ یک محصول دیگر بروند و آن را جایگزین کنند ما در کشور به لحاظ مدیریت هم در بحران هستیم.

پس‌ازاین جلسه رحمانی در جمع خبرنگاران گفت: برای اینکه تمام تعهدات پرداخت شود دیگر مجوز هیچ‌گونه پیش‌فروش به خودروسازها نخواهیم داد.

او درخصوص تغییر مدیرعامل سایپا بعد از سه ماه از انتصاب گفت: اگر این تغییرات جهت اصلاح امور باشد ایرادی ندارد تصمیم نهایی برای مدیرعامل سایپا را هیئت‌مدیره این شرکت باید بگیرد.

رحمانی درخصوص افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: کارگروه‌های زیادی بر روی میزان افزایش قیمت کارکرده‌اند. خودرویی که تولید می‌شود باید برای خودروساز صرفه اقتصادی داشته باشد تا بتواند تولید خود را افزایش دهد و تعهداتی را که به مردم داده به سرانجام برساند. ما روی حقوق مردم و انجام تعهدات حساس هستیم و بر روی آن نظارت می‌کنیم.

او ادامه داد: برای اینکه تمام تعهدات پرداخت شود دیگر مجوز هیچ‌گونه پیش‌فروش به خودروسازها نخواهیم داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.