| کد خبر: 178786 |

◄ درحال آماده‌سازی برنامه ساماندهی صنعت خودرو هستیم

درحال آماده‌سازی برنامه ساماندهی صنعت خودرو هستیم. رضا رحمانی، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اعلام این مطلب گفت: این برنامه توسعه کیفی و قطعه‌سازی و ... را به‌دنبال دارد، صنعت خودرو صنعت مادر است اما مشکلاتی اساسی دارد و باید برنامه بدهیم.

تین نیوز

درحال آماده‌سازی برنامه ساماندهی صنعت خودرو هستیم.

رضا رحمانی، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اعلام این مطلب گفت: این برنامه توسعه کیفی و قطعه‌سازی و ... را به‌دنبال دارد، صنعت خودرو صنعت مادر است اما مشکلاتی اساسی دارد و باید برنامه بدهیم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از شاتا، رحمانی در سفر یک‌روزه خود به استان آذربایجان‌شرقی، در محل استانداری در دیدار با صاحبان صنایع استان با اشاره به ظرفیت‌های جدید صنعتی و تولیدی در این استان گفت: یکی از موتورهای توسعه استان صنعت مس و آلومینا و خودروست که از ظرفیت‌های جدید به‌شمار می‌رود و درزمینهٔ مس باید به صنایع پایین‌دستی بپردازیم و شهرک تخصصی و اختصاصی مس را در این استان ایجاد کنیم که البته در مراحل پایانی است و مس تبدیل به مواد اولیه سایر کارخانجات شود.

او شهرک فناوری خودرو تبریز را تنها شهرک فعال فناوری در این زمینه اعلام کرد و افزود: این استان یکی از قطب‌های خودرو نیز هست و سال‌های قبل 87 درصد قطعات خودرو در این استان تولید می‌شد و باوجود خطوط مونتاژ در این استان و ایجاد خوشه خودرو و قطعه‌سازی توسعه‌یافته یکی از قطب‌های خودرو در کشور به‌شمارمی‌رود البته در دوره قبل اقداماتی شروع‌شده و پیگیری خواهیم کرد تا کشور از این ظرفیت بیشتر استفاده کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.