| کد خبر: 173537 |

◄ اشتباه عجیب رسانه‌ها در مقایسه ارزش پیش‌فروش سایپا با بنز و تویوتا

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به‌ اشتباه تعداد خریداران محصولات سایپا را 6میلیون نفر عنوان کرده و با ضرب عدد 25میلیون تومان که در این طرح برای خرید خودروهای ثبت نامی باید واریز می‌شده به عدد 150هزارمیلیاردتومان رسیده است. این محاسبه مبنای نتیجه‌گیری اشتباهی شده که حالا دست به دست در فضای مجازی و حتی وب‌سایت‌های معتبر می‌چرخد.

تین نیوز

سایپا در طرح پیش‌فروش خودروهای خود درمجموع 50هزار خودرو برای فروش ارائه کرده بود که نزدیک به 6میلیون نفر برای خرید این خودروها اقدام کردند که درنهایت تنها 50هزار نفر توانستند از «سد» تراکنش‌های بالای بازدید سایت عبور کرده و خرید خود را قطعی کنند.

به‌گزارش تین‌نیوز، با این حال، روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به‌ اشتباه تعداد خریداران محصولات سایپا را 6میلیون نفر عنوان کرده و با ضرب عدد 25میلیون تومان که در این طرح برای خرید خودروهای ثبت نامی باید واریز می‌شده به عدد 150هزارمیلیاردتومان رسیده است. این محاسبه مبنای نتیجه‌گیری اشتباهی شده که حالا دست به دست در فضای مجازی و حتی وب‌سایت‌های معتبر می‌چرخد.

این درحالی است که سایپا تنها از 50هزار نفر مبلغ 25میلیون تومان را دریافت کرده است که کل این مبلغ یک‌هزار و 250 میلیاردتومان است.

در اشتباه دوم روزنامه جمهوری اسلامی 150 هزارمیلیارد (معادل 35میلیارد دلار) را برابر با قیمت کمپانی‌هایی مانند بنز و تویوتا دانسته است و گفته که ایرانی‌ها با پرداخت این پول می‌توانستند یکی از این شرکت‌ها را بخرند. این در حالی است که ارزش تنها برند تویوتا (بدون درنظر گرفتن دارایی‌ها) در سایت فوربس 30 میلیارد دلار اعلام‌شده  و ارزش کامل تویوتا در بازارهای جهانی 200میلیارد و 700میلیون دلار است.

در مورد بنز هم ارزش برند آن 34میلیارد و 400میلیون دلار است.

برای بهتر مشخص شدن اختلاف ابعاد صنعت خودرو ایران با یک کمپانی مانند تویوتا باید بدانید که فروش این شرکت، فقط در سال 2017 معادل 265میلیارد و 200میلیون دلار بوده و طرح چنین عددی بیش از ارزش 100سال تولید خودرو در ایران است. ت

ویوتا در سال گذشته میلادی حدود 10میلیون و 150هزار خودرو فروخته است که معادل نزدیک به 10 برابر تولید خودرو در ایران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صمد 0 0

    جمهوری اسلامی هم نگفت ۶ میلیون نفر خودرو ثبت نام کردن نوشته اگر نقدینگی این شش میلیون نفری که میخاستن خودرو ثبت نام کنند جذب بشه میشه خیلی کارها کرد مثل خرید کمپانی بنز