| کد خبر: 168635 |

◄ «رنو» خواستار تسویه حساب با شریک ایرانی شد

درحالی‌که کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو 10 روز پیش از ماندن رنو در ایران به هر قیمتی خبر داده بود، برخی کارشناسان داخلی این اقدام رنو را نشانه آمادگی این شرکت برای خروج از ایران می‌دانند.

تین نیوز

رنو خواستار تسویه‌حساب مالی تأمین قطعات شرکت رنوپارس شد. درحالی‌که کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو 10 روز پیش از ماندن رنو در ایران به هر قیمتی خبر داده بود، برخی کارشناسان داخلی این اقدام رنو را نشانه آمادگی این شرکت برای خروج از ایران می‌دانند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، یک منبع آگاه گفت: موضوع تسویه‌حساب با رنوپارس، روندی کاملاً طبیعی است و تناقضی با بیانیه موردنظر ندارد. اینکه رنو از رنوپارس خواسته نسبت به تسویه‌حساب اقدام کند، کاملاً طبیعی است و ارتباطی با قصد و نیت این شرکت برای ماندن در خودروسازی و بازار ایران ندارد.

به گفته این منبع آگاه، رنو اگرچه برای ماندن در ایران با مشکلاتی (به‌دلیل بازگشت تحریم‌ها) مواجه خواهد شد، بااین‌حال می‌خواهد بماند، حتی اگر مجبور به کاهش سطح فعالیت‌های خود شود؛ بنابراین تسویه‌حساب با رنوپارس به‌هیچ‌وجه مرتبط با این مسئله نبوده و به معنای انصراف رنو از ادامه حضور در ایران نیست.

اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که رنوپارس به‌عنوان شرکت مشترک میان ایران و رنو، امور مربوط به قرارداد پلت‌فرم مشترک X۹۰ را انجام می‌دهد و وظیفه اصلی‌اش نیز تأمین قطعات محصولات تحت این قرارداد شامل خانواده تندر-۹۰ و ساندرو است. براین اساس، رنوپارس مسئولیت نقل‌و‌انتقال پول به رنو (بابت تأمین قطعات) را نیز برعهده دارد و هرچند وقت یک‌بار نسبت به تسویه‌حساب با خودروساز فرانسوی اقدام می‌کند.

ماندن رنو در ایران در شرایط کنونی که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی خارجی از ایران خارج‌شده‌اند و واردات خودرو هم به ایران ممنوع شده، می‌تواند رقابتی سازنده در بازار ایران ایجاد کند.

چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس از تلاش عده‌ای از انحصارطلبان صنعت خودرو برای بیرون راندن رنو از ایران خبر داده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.