| کد خبر: 161435 |

◄ شرکای ژاپنی رنو نگران دخالت‌های دولت فرانسه

کارلوس گوسن مدیر شرکت خودروسازی رنو از تشکیل جلسه مشترک مقامات سه شرکت رنو، نیسان و میتسوبیشی برای تعیین برنامه راهبردی اتحاد میانشان در هفته آینده خبر داد و تأکید کرد: اتحاد میان سه شرکت متزلزل نخواهد شد.

تین نیوز

کارلوس گوسن مدیر شرکت خودروسازی رنو از تشکیل جلسه مشترک مقامات سه شرکت رنو، نیسان و میتسوبیشی برای تعیین برنامه راهبردی اتحاد میانشان در هفته آینده خبر داد و تأکید کرد: اتحاد میان سه شرکت متزلزل نخواهد شد.

کارلوس گوسن که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد تصریح کرد: رنو و دو شرکت ژاپنی برای ادغام رغبتی به رعایت قوانین فرانسه ندارند.

او افزود: با توجه به ذی‌نفع بودن دولت فرانسه در این ادغام، نمی‌دانیم طرفین ژاپنی چقدر برای این کار راغب‌اند.

مدیرعامل رنو تأکید کرد: هر تغییری در نظام مالی این اتحاد باید به تصویب مقامات فرانسوی و ژاپنی برسد.

دولت فرانسه از تمدید دوران مدیریت گوسن حمایت کرده است. شرکت رنو اعلام کرد: گوسن برای جلب حمایت دولت با کاهش ۳۰ درصدی دستمزد خود موافقت کرده است. وزیر اقتصاد فرانسه هم گفت: «می‌خواهیم عصر تازه‌ای در روابط رنو با دولت رقم بزنیم.»

این در حالی است که طرفین ژاپنی با هرگونه دخالت دولتی در مسائل داخلی شرکت‌ها مخالف‌اند و طبق سیستم کاری شرکت‌های ژاپنی، دخالت‌های دولتی را مانع پیشرفت و توسعه شرکت‌ها می‌دانند.

در ژاپن 99 درصد صنعت و بازار در اختیار بخش خصوصی است و دولت تنها بر فعالیت‌های اقتصادی نظارت دارد. این مسئله به حدی جدی است که در شرایط بحران اقتصادی دولت ژاپن برای حمایت از صنایع تنها یک درصد سهمش را در اقتصاد افزایش می‌دهد و همچنان 98 درصد اقتصاد در اختیار بخش خصوصی باقی می‌ماند.

پس از پایان جنگ جهانی دوم که ژاپن به‌صورت ناگهانی خود را به سمت صدر جدول کشورهای صنعتی متمایل کرد، سیاست دولت ژاپن حداقل دخالت را در اقتصاد و صنعت داشته و نتیجه آن تبدیل ژاپن به قدرت اول فناوری و صنعت در بخش‌های مختلف است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.